Pastir

652

враћагу се у Меку, певаГућп веселе песме н лику1ући, опет облаче Ирам. и тако обученп повтораваГу три прве церемоннГе и тпм свршава се свети хаџтлук. Превео с руског гезика, Светозпр Милосављевик.

"-ЦцДобра н рђава страна нашега свештснства. (Наставак из броГа 38 ) У рђаву страну нашег свештенства долази и то, што оно нрема послу и позиву свом у друштву ни у пола шпе награђено, као што би требало, и као што доликуге Гедноме свештеноме служитељу,- па и то, што му Ге одређено за награду, даге му се тако чудноватим начином, да се чисто човек диви, од куда се склопи такав иоредак ствари у чи стог православно! цркви Христовог, и како он траГе Гош и сада у сувременом нашем друштву, кад се наГако опажа да 1е то анахронизам. и да га 1е требало давно и одавно заменити са чим еувременишм, као што су замењене и многе друге старе установе, са бољим и новишм установама у друштвима другог реда и сталежа. Збиља! Шта управо саставља приход нашег свештенства и како оно таг приход добива? Приход нашег свештенства саставља: 1. Приход парохигски одређени по такси за свако свештенодештво. 2. Добровољни поклони или писанша; и 3. Пољски радови или економша. Да разгледамо свако ово за се и да видимо у колико оно одговара сувременог потреби свештенства. I. Приход парохшски. Да ге самом сатани поручено било, да измисли нешто, што би од чистог и светог служења свештеничког начинило неки занат и тиме уннзило значаГ свештенства и нред Бо-