Pastir

348

се рећи у исто креме и његои недоетатак. [едини 1е он био, кош Ге у име свту нашре исповедио веру т. I признао Исуса Христа као сина божиГа, и ова његова вера би иримљена свом црквом, но у исто време, он се одриче први свог учитеља. Но та1 част опра своГе неверство или боље рећи — падење — свошм сузама кагања, и из примера Господа и учитеља, научи се смирењу и трплењу. Сама благодат божиГа, преобразила 1е и изменила његову природу. Он Ге имао дар досетљивости. Он 1е био као неки орган, или преставитељ апостола, па 1е зато и избран као оруђе за основање цркве. Прва проповед његова, придобила Ге хиљаде последоватеља Христу, и млађана црква под његовим руковотством, наслађаваше се потпуним миром. Он Ге се све Геднако трудио за садашњост, али нше заборављао ни за будућност. Поглед његов био Ге устремљен к небу, и посланица његова к хришћанима, научава их, да су онп иутници, да Ге ова земља за њих као неки кратки пут , кош води к истином отачаству. Именом св. ап. Петра, почиње се први период цркве, и оваГ се иериод може назвати ГудеГским; назначење његово било Ге таково, да продужи свезу старог с новим. Даље сљедуге период цркве, и у том се периоду хришћанвтво одељава од ГудеГства и ступа с њим у борбу. Апостол Павле, имађаше такову ретку природу, коГа се људима тек столећима даруГе. У слабом и болееном телу обитавао Ге ватрени дух. Величанствени и проницаваГући поглед, тврда енерђична воља, скорост и не уморност у раду, биле су одличне црте у животу апостола Павла. Он Ге сву силу свог ума посветио редиђиш. Он до обраћења бе Гаше ревносним ФарисеГом, и заклетим непртатељем христове цркве, но чудесним Гавлењем Исуса Христа, он постаде Гедан од нагревносниш проповедника Исуса Христа и иокровитеља христова учења. Пређашњу своГу погрешку против Исуса Христа и његове цркве, он се стараше да