Pastir

353

Некодико година трагаше борба с римљанима у Галилеш и Худеш,- нахпре се срећа оружиха склањаше на страну Гудеха; али се хришћани нису с<арали овим временим успехом. Сећахући се страшног пророчества Христовог о Херусалиму, они оставише тах град, и удалише се на источну страну Хордана. Судба Херусалима реши се баш на знаменити дан Пасхе. Више од милиуна народа беше се сабрало у свети град. И у то време примакну се леђеони бедемима Херусалима, и опседну га. Са свиху страна почела хе се страшна битка. Римска храброст и релиђиозни Фанатизам, хош више подстрекаваше храбре вошике римске ко ће боље да се покаже у рату, У граду свирепствоваше борба између партаха, страх, и ужасан глад. Историха прича нам о ужасним бедама народа, од кохих се читаоцу кожа хежи, и крв му се у жилама мрзне, — и сунце би дужно било сићи са вечног свог пута, само да не буде сведок тог ужасног призора. Хедан део града беше већ разрушен, но хош упорствоваше храбри дух безумаца кош се у храму затворени налажаху. У самох светињи започе се крвава битка. Тада наста дан погибихе Израиљу. Тит хтеде да поштеди бар храм, алп — бадава, он нихе мого даље суштаствовати. Тит хош хедаред уђе да погледи на светињу, но она већ упламену гораше и рушаше се. Ова[ ужасни призор сврши се 10. Августа 70.-те године, после смрти Спаситеља на 40. год. у онах исти дан, у кохи хе био разрушен и први храм силом Навукодоносора. Исус Христос, предсказао хе овах суд, и страшно се испуни реч његова: не остаде камен на камену. Песници спеваше падење Трохе, историха изобрази употресахућим цртама у памети потомства разрушење Магдебурга. Но шта значи Троха и Магдебур у сравнењу с Херусалимом? Овде се жртве рачуњаху етотинама хиљада, и ужаси тих дана, налицаху на страшни суд божихи.