Pastir

534

га вуче ђа тамо, ђа онамо, као каква ерска коња. . Дакле ево к чему доводе човека геванђелска правила! Она га осуђуГу на некакву мрачну, веома сурову не подвижност, на некакву тешку борбу са животом у животу.“ Ево како претераност, или боље рећи, неразумевање духа Геванђелског, суди о Геванђељу и у опште о закону Христову. Но да ли ге то тако у самоГ етвари? Да ли тако ваља тумачити закон божига ? . .

Наскоро су дошли у КесариГу и тужитељи Павлови међу когама Ге био и првосвештеник АнаниГа. Они су у тужби свогог називали Павла кугом обштества, началником назорегске Гереси, чиниоцем буне. Павле Ге с постоГанством одговарао , да он служи Богу нарочито тим начином богопоштовања, коГе његови тужитељи називагу Герес; да он веруге у све, што Ге писано у закону и што су пророци предсказали, имагући тврдо надање на Бога, да ће бити васкрсење мртвих, праведних и неправедних , и да се потоме стара имати чисту еавест пред Богом и људима. Заиста, Феликс, римски управитељ, као Газичник , ниге могао схватити из тога у чему Ге ствар. Он Ге, као и Герусалимски начадник, држао цело дело за иразну разногласност у мишљенима, кога се тичу Гудегског закона; с тога Ге одложио суд, и не сматраГући Павла за кривца, заповедио Ге да га не чувагу строго, тако, да Ге се Павле могао виђати са свогам познаницима; и тиме се он вероватно користио ради проповедања слова божшега. И сам Феликс желио Ге сазнати, у чему се састои наука, когу Павле проповеда; он 1е, после неколико даиа, призвао Павла, и слушао га Ге загедно са женом свогом Друзилом. Павле 1е са таком убећугућом силом говорио о прав-

(Продужиће се.)

СљедуГе додатак.