Pastir
367
вина, Ту ти се сад погађају баш као на вашару а мало и Г(>ре, Гер често долази до свађе и нретње. После многог ногађања и цењкања, отац момачки нашосле опљушти по 5—6 дувата, изљубе се, разломе погачу, наздраве по Геданпута из чутуре и опале из пушака. И тада Ге учињен мир. То Ге код њих у правом смислу прошевина. По шта мислите, да ли се она девожа коГа побегне за момка, шиље родбини момачко!? — Боже сахрани!... Док се воде преговори о миру, док се момак и девоГка испитаГу и печат протоГеретки набави, и док се чекаГу три оглашења, прође више пута и по два месеца а за све то време девоГка живи за1едно с момком. И таковом токорсе момку и девоГци после на венчању меће свештеник венце на главу за знак победе над страстима!!!. .. Но што 1 е нахгоре , то 1е , да се врло често догађа те момак какви доведе девожу с ко!ом 1е у блиском сродству, због чега им црква недозвољава брак. И док се моле за дозволење да могу у брак ступити, прође више месеци за коге време девоша и затрудни, и она у таквом жалосном стању мора се нашосле вратити свошм родитељима, или одмах из момкове куће поћи за каквог кош ни козе неуме чувати; гер бољи ни1е ни луд да такову девошу за жену узме. Шта бива доцнте у оваковим браковима, то сваки може знати. А шш чешће пак догађа се те какви младољетник доведе девошу; па будући му се недозвољава да као младољетан у брак ступи . то он до свог нунољетства живи заГедно с девошом очекуГући дан свога пунољетства. ОваГ обича! неваља баш ништа прво потоме, што народ Гако слаби у моралу; друго, што се на награзвратниш начин преступагу правилз црквена и заповеди божиге, и треће, што оно узимање новаца за девоше изгледа чисто као продаГа деце , коГе 1 ако понижава достоГанство човека. Истина , постош закон кош казни родитеље кош узи-