Pastir

483

на мезимац — прст на деено! руци — позлаћени прстен, а у леву руку да1у му штап од маслиновог дрвета; затим Ге он дужан да проведе 7 дана и 7 ноћи у бодрствовању и молитви, за ко1е време нити еме и Гедан час заспати, нити маслични штап оставити, загедно са другим свештеницима, еоги га испиту1у и коГи са њиме под Геднако искушење сносе. За овим се исти спрема другом отличиГем од првог шесетодневном искушењу, за коге време остали га оцењу1у, да ли добро зна евете књиге, богоедужења и молитве, када он већ ужива далеко већу слободу него пре. Већи духовни чин, на подобше натригарха или папе, то 1е чин Решами т, Г. владика народа, зато што се он у исто време рачуна и светеким владаоцем. Но у садашње време Мандаити већ немагу нигедног оваког Реша. Овде Ге вредно сноменути и то , да по мандаитским обичашма њима ни1е дозвољено служити у во1ено1 служби. Верозаконо учење Манданта налнк 1е на учење гноетико-манихегско (еманациГу.) Она 1е написана у тако названо! Глизи, или чувалишту, коГа носи наслов Зидра-рабба т. I. велика књига. Она 1е издана Норбергом под именом „књига Адама.“ Предања говоре да се све њине свете књиге чувагу у Умаиадско! мунари у Дамаску. По учењу поменуте књиге, за основ свега што постош, служи безконечна матерша а с њом и оживљаваГући дух — душа света. Та1 всемирни дух обично се зове Мана-рабба „господ славе,“ но помиње се такође и под друпш именима кош се и до стотиие могу наброГати. Првим н главним излазком божества рачуна се целителна текућа вода, ксну Мандаити називаГу светим именом „Тордан.“ Но нагчудноватиге Ге њиово оригиназно учење о трогаком истреблењу људи и о трима лажним пророцима. Прво истреблење света биће са мачем и разиим заразним болештинама, друго са ватром, а треће всемирним нотопом. Првам лажним пророком, — слугом сунца, био Ге Аврам, другим рачунаГу МоГсеГа, а траћим Исуса