Policija

— 190 —

поступати кад је прирез испод 50,9/,, а како кад је преко 50%/, непосред. пореза. И У једном и у другом случају одређивању приреза загарантована је контрола и начело постављено у чл. 167. Устава сачувано.

2. Чланови 131 и 132 закона о општинама били су предмет допуна у томе закону у 1909. год. Самим тим, што су они доцнијег постанка од оног горњег општег Уставног наређења из чл. 167. може се погодити намера законодавчева, да ту уставну одредбу разради специјалним законом, како најбоље одговара интересима општинских финансија.

По тим члановима прирез до 50%, непосред. пореза одобрава општински одбор а коначно окружни одбор, а прирез преко 50%, општински збор.

Тим законским текстовима не може се побијати вредност закона, јер су они само на први површан поглед у контрадикцији с Уставом.

3. Овакво тумачење горњих текстова (важност чл. 1ЗГи 132. закона о општинама) дао је Државни Савет у својој ОДлуци од 17. фебруара 1912. год. Бр. 1161.

4. С обзиром на чл. 117. Устава, према коме „закони и законите наредбе који су законским начином обнародовани, имају обавезну силу за све грађане и власти земаљске“ важност горњих одредаба из чл. 131, И 132. закона о општинама не може се дискутовати.

Према свему изложеном Државни Савет сматра, да одредбе чл. 131 и 132. закона о општинама треба примењивати ти. ј. ба поменути прирег до 50", 00 непосред. пореза дотичне општине шреба да има одобрење окружног одбора, а преко 50%, одобрење општинског збора.“

Предајући јавности ову врло важну одлуку Државног Савета ми скрећемо на исту пажњу свима окружним одборима, —_ општинским и полицијским властима, јер је потребно да са истим буду упознати, пошто при изради и одобрењу општинских буџета морају бити и обавештени кад ће тражити да збор општински гласа о буметском прирезу, а кад то неће чинити.

1