Policija
— 405 —
1. Пре свега на основу нашег закононодавства админижстративни спор, чији ће главни циљ бити одржање на снази «објективних правних прописа 2) може покренути појединац «или правно лице), ако је административним актом повређен његов лични интерес, заснован на закону 5"). Према томе, да би тужба од стране појединца била могућа, потребна је повреда интереса (било материјалног било моралног). Само што тај интерес мора бити посредан т.ј. садашњи а не евентуални; затим лични тужиочев, што значи, да тужба нија асно роршаг, за све могуће, јер интерес који оправдава тужбу мора прона„лазити из једне нарочите ситуације у којој се налази тужилац «с обзиром на нападнути акт и у којој му је исти акт повредио један интерес (материјални или само морални); најпосле интерес мора бити заснован на закону, што значи, да мора произалазити из једне одређене правне ситуације у којој се тужилац налази према администрацији. Интерес ће несумњиво бити заснован на закону, ако он произалази из једног права (зато би се у том случају налазили већ пред повредом права), али ће он бити заснован на закону и онда, ако он произилази из неког ранијег акта административне власти. Напротив он неће бити заснован ча закону, ако не произалази из неке правне ситуације већ фактичне, односносно ако не произалави ни из једног индивидуалног права ни из неког ранијег акта „административне власти, већ је једино резултат толеранције од стране административне власти. Да ли постоји овакав интерес тужиочев, интерес непосредан, лични и заснован на закону, законодавац је оставио суду да оцени %). Ово значи, да је законодавац оставио административним судовима широко поље
88-а) Истина да се у овим административним споровима ради такођер и о заштити интереса индивидуе, али ову заштиту ми овде сматрамо као циљ другог реда. Законодавац одређује интерес тужиоца као услов за ваљаност тужбе, да би избегао установу популарне акције. Премда појам тужиочевог интереса може овом административном спору да да субјективни карактер, — нарочито ако се остане при старој концепцији административног судства, по којој оно има да послужи само тли бар првенствено за заштиту субјективне правне сфере, — ми га сматрамо објективним, јер заштиту објективних правних прописа предпостављамо заштити субјективне интерне сфере. Он ће објективни постајати тим више, што нама административних јудикатура буде ширег жуха код-оцењивања тужпочевог интереса, као услова за ваљаност тужбе.
9) Чл. 15. в. о Држ. Сав. и Управ. судовима.
9) Ал. 2. чл, 15. 8. 0 Држ. Сав. и управ судовима.