Policija

А

за развитак јудикатуре у овом питању. Пође ли наш Државни Савет, који је у ствари позват да ту јудикатуру одреди, оним правцем, којим је већ отишао француски, т. ј. буде ли и он ширег духа при оцењивању тог услова за ваљаност тужбе, заштита објективних правних мрописа од административне власти биће потпунија. Могао би се замислити и једно асно роршалз у правом смислу, по коме би свако без разлике могао тражити поништење против законитог административног акта, али како је законодавац сматрао да би се тиме ишло и сувише далеко, он је, одређујући интерес тужиоца као услов тужбе, поставио једно решење за заустављање чисто штетних административних спорова. Оцењивање пак тог услова он је оставио суду, који је тиме добио могућност да своју надлежност сужава или проширује, и према томе слабије или јаче подвргава акцију“ административне власти својој контроли. За жалити је да се догоди ово друго, јер олакшавати ову врсту административних спорова значи омогућавати што чешће исправљање повреда нанстих законима од странке административне власти. Ако овог становишта буде и наш Државни Савет, и ако према томе буде развијао и своју јудикатуру, он бе омогућити испуњавање врло важне дужности коју је законодавац нашем административном судству поверио: одржање административне акције у границама правних прописа.

2. Административне спорове, чији ће такођер главни циљ бити заштита објективних правних прописа, могу по систему нашег законодавства покретати и нарочити државни органи а). То је код управних судова нарочити орган именован од министра финансија,г") а код Државног Савета (када су у питању

во-ау Исина да ови спорови, с обзиром на дефиницију члана 15. 3. о Држ. Савету иУправ судовима, нису административни у материјалном. смислу, пошто је по тој дефиницији административни спор такав спор, који настаје између два разна субјекта: државе, односно самоуправне. јединице, и појенивца; али, како је објекат и ових спорова акт админи+ стративне власти, и како и за њих важи поступак који важи за спорове који се могу свести под дефиницију члана 15. закона о Држ. Савету, то би се могло ва њих казати, да су они административни спорови у формалном смислу. в. Слободан Јовановић, Усшавно право Краљевине С. Х С, 1924. бр. 442. стр 413–:415.

вту Ал. 2. чл. 21. 8 о Држ. Савету и управ. суд-вима: „Министар Финансија може у циљу заштите законитости и јавног интереса одредити у седиштима управних судова нарочите органе, који ће се јављати као тужиоци у име државе у оним случајевима, кад је управним актом. повређен закон у корист појединца“.