Policija

вс

"одлична и корисна ствар, која служи за похвалу њеним иницијаторима. Желети је само да од ових предавања буде и практичних последица, то јест даи меродавни фактери једном увиде, да је већ крајње време и неопходно потребно, у интересу што бржег и потпунијег консолидовања државе, да се најозбиљније приступи овом важном послу.

У последње време код нас је напуштен сваки рад на овом пољу. још пре три године израђен је знатан број врло важних законских пројеката, готово по свима гранама државне управе, али надлежни фактори нису ни покушали озбиљно да их Законодавном Телу поднесу на решење, Међутим сви ови пројекти имали су за циљ реформисање и унифицирање нашег застарелог и неједно-образног законодавства — дакле један крупан и користан општи интерес.

Наши државници успели су да за 4 године — колико по Уставу траје једна скупштински периода — изврше три избора за народне посланике, али нису стигли, од уједињења до данас, да донесу закон о централној државној управи, инвалидима и да реше станбено питање.

У нашем позитивном законодавству данас влада беспримеран хаос, у коме се и сами правници тешко сналазе,

На територији Краљевине С. Х. С. данас се примењују ових шест врсти разних законодавстава : у

а) Опште, које важи за целу земљу, и које је највећим делом оличено у привременим законима, уредбама, разним правилима и прввилницима, решењима Владе и т. д. којима је ново законодавство стварано провизорно, без икаквог система, тако рећи на дохват, а старо махом прећутно уништавано и мењано.

Већи део овог привременог законодавства задобио је законску снагу на основу чл. 130 Устава, пошто Законодавни Одбор Народне Скупштине није стигао да га прегледа у прописаном року, и тако је испало да је велики део нашег данашњег позитивног законодавства — који важи за целу земљу — донеш без учешћа законодавне власти, односно да да га је донела сама извршна власт, а ово ни мало не иде у прилог његове савремености.

Као нарочити специјалитет овог провизорног законодав· ства да поменемо најзад и овај факт: