Policija

— 186 —

Са израдом овог пројекта престао је сваки даљи рад не реорганизацији наше полиције, и ево су већ прошле две го_ дине како се по овој ствари ништа не предузима, Цела реорганизација свршила се дакле, израдом прејекта, који је, разуме се, остављен у архиву.

Пошто овај пројекат није до данас објављен, и пошто је, с обзиром на важност ствари не само добро, већ и неопходно "потребво да се о будућој организацији наше полиције чујем мишљење правника, сматрали смо за дужност да их овом. прилаком упознамо са пројектованим основима ове организације, која се знатно разликује од организације давашње полиције.

ж 5: Ж

|. Израђени пројскт не даје опшшу, више теоријску де_ финицију полиције, нати се ова дефиниција -— као што ћемо доцније видети — може дати у позшшивном смислу — већ само констатује, да је она државна установа — саставни део Министарсшва Унутрашњих Послова — и да се врши под врховним надзором и наређењима Министарсва Унушрашњих Послова.

Од принципа, по коме је полиција државва установа, учињено је одступање, као што ћемо доцније видети, за сеоске и мање општине, којима је, по изузетку, делегиран један део полицијске власти, поглавито с обзиром на њихове локалне интересе.

Сва полиција у земљи стоји под Министром Унутрашњих Послова, који се у врховном степену старао јавном реду, миру и безбедности, и који је овлашћен да у овој материји издаје наредбе општег карактера са казненом. санкцијом до 30 дана затвора или 3000 динара у новцу.

По данашњем законодавству, ово генерално овлашћење за издавање наредаба општег карактера припада само месним полицијским властима. Министар. их је могао издавати само на основу специјалних законских овлишћења. У пракси се показало, да је ова аномалија и незгошна и штетна по интересе службе, и стога је пројектом ово генерално овлашћење додељено и Министру.

-

2. Задатак полиције, по израђеном пројекту био би: