Policija

— 983 —

1.) да проматра „владину децу“, да се узмогне одлучити, хоће ли се предати у завод или којој подесној породици;

2.) да проматра ону „владину децу“, која су била смештена у породици, пак је се то смештање показало неподесним, те је ваља подврћи поновном помном проматрању прије него ли се одлучи, шта се имаде с њоме да учини;

3.) да проматга „децу заштите“, с којом није могло да дође на крај друштво, коме су поверена била, те их ваља с нова подврћи помном проматрању,

За свако „владино дете“ и за свако „дете заштите“, које буде предано којем удружењу, да се смести у завод или породицу, плаћа држава томе удружењу своту, одређену у закону, и то све до навршене 18. године детета. Породице, козима се поверавају ова деца, мора да пружају довољну гарантију за ваљан узгој ове деце.

У првом реду ваља да те породице даду лекарско уверење, да здравље породице није погибељно за здравље детета, које ће јој се предати на одгој. С том се породицом имаде да склопи уговор, у коме се има тачно одредити, како ваља да се с тим дететом поступа, да стан детета буде здрав, доста простран, да дете има да добије свој кревет и пристојну постељину, да се не ће дете прекомерно упослити и да ће редовно полазити пучку школу. Деца се имаду сместити у породицу исте вероисповести којој и она припадају.

Држава надзире децу смештену у породице по својим · инспекторима и члановима свога врховнога савета, који је у ту сврху код Министарства Правде основан. 5

Друштво, коме је дете поверено, дужно је да проучи и опише његову личност. У том опису ваља да се налазе тачни подаци о пређима детета, те о душевном и телесном здрављу детета у прошлости и салашњости, коначно његово владање у породици односно у заводу.

Известилац Паул Стребер, председник друштва за заштиту запуштене деце и друштва за заштиту отпуштених казненика у Милхаузену (Швајцарска) истиче, да код питања, куда ваља да сместимо запуштено дете, ваља узети у обзир у једну руку кривично дело, које је дете учинило, а у другу руку разлоге, с којих је дете посрнуло. Треба да упознамо „значај детета и околину, у којој се дете налазило. -