Policija

— 1000 —

више интелектуално него морално васпитање, то би се овај систем могао сматрати једним социјалним фактором, јер не даје довољно моралне способности детегу за самосталан живот. Даље као социјалне факторе да наведемо: недестатак заинтересовања државних органа и јавног мнења и наклоности онолике пажње од стране публике, колику пажњу заслужује дечије питање, јер у детету не треба гледати једну индивидуу, него будућег ода, мајку, а народна изрека врло добро каже: „какав: отац такав син, каква мајка таква кћи,. Уз ове могу се напоменути још многи други социјални фактори као што су: ратови, беде, незапослености, ванбрачности, неморалне књиге — романи и фељтони, рђави биопскопски филмеви и све друге. што. се лако лепи за дечију душу, а они су тако опсежни, да би се вредело о њима позабавити посебним чланком,

Други фактори малолетничког криминалитета та. инди“ видуални су по својој тежини једнаки социјалним, али не и по свом обиму. Они долазе нас еђем од болесних родитеља “ нео: епилептичара, дужевно болесних, сифилистичара, пијаница, злочинаца и т. д. а не урођењем, као што су то наводиле присталице Ломброзове теорије. Они су такође важни и њихово отклањање зависи од увођења предострожности приликом склапања бракова, о чему су писали многи писци као: Маху/ен, Маеске, Мут, Огаззе,, Кепјош и други.

Најзад, што се тиче физичких фактора као што су: клима, место, годишње доба и т. д. 0 њима овде нећемо говорити, пошто је њихов утицај на криминалитет у опште од. подређеног значаја, као што умесно примећује проф. У. 118 те ћемо одмах прећи на завршни и по нашем мишљењу најважнији део овог чланка а т. ј. на мере за сузбијање малолетничког криминалитета и начин поступања са малолетницима.

Ш. Мере за сузбијање малолетничког криминалитета и начин поступања са малолетницима:

У почетку овога чланка напоменули смо да дете својим рођењем има толико подобности, изузимајући болесне и идиоте, да се постепеним развијањем може оспособити, да све утиске прима и да на њих реагира. Тако, ако се детету нешто ускрати, оно почне да реагира тј, да се љути и плаче; дакле, оно је, већ примило утисак ускраћења и на тај утисак реагира плачем