Policija

– 905 —

Ђује, јер су то две равнородне функције. Изрицање казне је судски посао, а одређивање њенога обима законодавни, па следствено томе, та два посла морају вршити два сасвим различита и један од другога потпуно незовисна органа. Даље из искуства се зна, да је свака самовоља опасна, па чак и она која би долазила од судије, јер је и он склон да греши пошто је и он од меса и крви, као и сви други људи, па је абог тога потребно и њега подврћи под ауторитет закона, јер би иначе његова неограничена слобода могла бити више од штете него од стварне користи. Напослетку, довољно је повната чињеница да навика суђења код професионалнога судије неминовно води прогресивном опадању, снижавању кавне, па су зато старије судије у одмеровању ове много блажи него млађи људи и они који први пут почињу судски занат, А као резултат тога снижавања јављају се кратко времене казне, чије су махне и недостаци довољно и у велико познати. Кад при таквом стању ствари не би било још законскога минимума који колико толико спречава умножавање кратковремених. казни, онда би се готово све казне сводиле на најнижу меру и тиме изгубиле сваку своју ефикасност. Са свега тога ми налазимо да систем законскога обима казне мора и даље остати у свој својој сили и важности, и то максимум као гарантија личних права, а минимум као прека потреба да се: очува снага и чврстина репресије, а с тиме у вези да се 8аштите интереси јавне бевбедности и правнога поретка.

О-г Илија М. Јелић, (Наставиће се).

ЈУГОСЛОВЕНСКО САНКЦИОНИРАЈУЋЕ. УПРАВНО ПРАВО

Глава |. — Потреба санкције.

Питање добро организоване државе значи питање једне. државе у којој су заштићена не само права нб и сам развитак различитих права појединих грађана напосе а тиме и. државе као целине. Ако се та два појма интерес већине појединаца и интерес целине, не доведу у склад нема говора с

„Полиција“ 8