Policija
~
· категорије :
01
треба имати на уму не само стручну квалификацију, него и моралне и умне Пподобности за управну службу. ;
У питању спреме управних органа треба имати у виду послове управних власти, које можемо поделити у четири
|. послови вођења и надзора администрације, послови управног суђења, односно решавања административно спорних предмета; (концептуална служба);
2. концептуално — помоћни и стручни послови;
3. канцеларијски, односно архивски послови и вођење надзора вад манипулативним пословима и
4. манипулативни послови. ,
Према тим категоријама послова треба и спрему управног особља тражити, тако: за послове под тач. 1) факултетску спрему; за послове под тач, 2) свршену средњу или стручну школу; за послове под тач. 3) канцеларијску праксу или одговарајуће курсеве и за послове под 4) 'односиу праксу. Ту не улазим у детаље, како треба у појединим категоријама
удесити употребу службеника да би сваки путем праксе упо-
знао што боље своју струку и посао.
Поред неспособности односно недостатка стручне квалификације правних органа, омета успех у нашој управи, и недостатак смисла, воље и амбиције за рад и успех. Томе је крива недовољна умна и морална подобност органа и лоше организован надзор у управи а на послетку нерасположење проузроковано последицама чиновничкога закона. Неправична одредба у погледу положаја квалификованих управних чиновника демантује важност и значај управне службе, јер запоставља најважније положаје у државној хијерархији увршћавањем истих на сасвим неугледно место. Последњи наведени факт је узрок, да се за управну струку не интересују заиста
способни људи него лица, која су за ступање у управну
«службу определиле сасвим друге намере, као на пр.: жеља послужити се добивеном влашћу у овом или оном циљу, која никада не би смела да буде мотив вршења администрације, Ту треба ремедуре, да дођемо у положај, како би могли поводом примања квалификованог особља вршити праву се-
„лекцију, а искључити све. оно, што није способно ни поуздано
за тако одговорну службу.