Policija

— 389 —

административно-судских тела, и то било на основу жалбе заинтересованих, било по званичној дужности. Напослетку не треба заборавити да је систем избора довео ниже административне судије и у зависан положај према бирачима, ште такође није могло дати добре резултате.

5. 2. Државни Савет и његове реформе.

Установом конзулата за административно судство у Француској отвара се нова периода, али која нам, мора се признати, не даје све апсолутно ново у погледу тога судства. Те долази отуда што се законодавство конзулата приликом организације административног судства у главном инспирисале системом револуционарног доба и системом старога режима. Устав од године УШ. установио је покрај конзула Државни Савет и ставио му је у надлежност да спрема законе и административне уредбе и да решава све тешкоће које се буду појављивале у административним питањима. По једној уредби од исте године, која је ;дала објашњење овој уставној одредби, Државни Савет постао је надлежан да решава спорове административне природе, као и сукобе о надлежности који се јављају између администрације и судова. Установљавање овог Државног Савета није ништа друго до успостављање старе институције Краљевог Савета, кога је нестало само дванаест година раније. То исто опажа се и код каснијег установљавања (год. 1807.) Рачунског Суда (Соиг дег сотрћез), који подсећа на сћатфтез дег сотргег старога режима. Нову институцију налазимо у префектурским саветима (еолзенз ае ргеЈевћите), организованим по департманима једним законом од исте године када је кремран и Државни Савет, а који су заменили дотадања административно-судска бирана тела.

Законодавством конзулата и касније царства маркиран је несумњиво прогрес према револуционарном законодавству, пошто административне спорове не решавају више сами органи активне администрације (код Државног Савета стварно ако не и формално), како је то било у револуционарно доба, већ нарочити савети. Мора се признати да Државни Савет и префектурски савети нису постали одмах надлежни за решавање свих административних спорова за решавање многих остали су и надаље надлежни органи активне администра-