Policija

зимајући сва остала питања“. Они који су бранили форму у

којој се реформа имала да спроведе наводили су, да ту није

у питању административна, већ чисто буџетска реформа и

да се зато она може спровести путем финансијског закона.

Међутим „стварно у питању је била очевидно реформа једне

јавне установе, а смањивање кредита за префектурске савете послужило је само као вештачко средство да се она прикачи

за буџет. Једини је разлог за овај поступак био, што се је. хтело још једанпут послужити финансијским законом да би би се избегао нормални ток парламентарног поступка. Алт сумње нема да је то учињено уз јасно вређање законског прописа којим је парламенат хтео да прекине методу бу-

џетских придодавања“. (М. Ј. Гајегујеге, Г/огоатзаћоп ае !а јитагсноп адтатталте. Кејоттех с: ргојегз де тејотте, у Керџе аи аг. риђ. 1921. стр. 114.—5.). . ·

Скупштин се међутим није обазирала на ове разлоге

и изгласала је огромном већином члан 62. у финансијском

закону, који је гласио: „У Року од шест месеци по промул-

тацији овог закона префектурски савети биће замењени са

26 административна суда. Седиште и подручје тих тих ад-

министративних судова биће одређени пре 1. децембра 1920.

административном уредбом, га по саслушању детартманских

скупштина." Пошто је на овај начин прихватила принцип

реформе, скупштина је изпласала остале одредбе које су се

односиле на огранизацију нових судова, и то скоро без ика-

кве дискусије као да питање организације тих судова није

тако важно. Зато је разумљиво ако су се тим одредбама не-

ка питања решавала рђаво, а нека никако. Пре свега што се

тиче начина рекрутовања нових администартивних судова,

скупштина је изгласала одредбу по којој би се места савет-

ника и саветника-заменика имала да попуне пре свега члано-

| Вима укинутих префектурских савета. Даље пак попуњавање

упражњених места имало би да се врши на овај начин: Бар

две трећине места саветника-заменика попуњавале би се пу-

тем конкурска. Према томе једну трећину саветника-заменика влада би постављала по својој вољи. Ако је конкурс

као форма рекрутовања био предвиђен за две трећине савет-

ника-заменика зато што се сматрало да га одређује избор

најбољих, онда (је требало прописати да ће се сви саветници -

заменици постављати путем конкурса. Што (се тиче -саветни-