Policija

— #29 —

рачунополагач који по одобреном буџету само врши издатке. — Према овоме он не треба, по мишљењу уредништва, да одговара за издатак који, по мишљењу контролних органа, није у сагласности са појединим специјалним законима, јер је овај издатак буџетом предвиђен и дефинитивно одобрен од надлежних власти, а он је — рачунополагач, — чл. 134 зак. 0 општинама овлашћен да из општинске касе чини све издатке, који су буџетом предвиђени. Ово је лично мишљење уредништва и као такво није, по себи се разуме, обавезно за контролне органе, али га одговорна лица могу употребити у својој одбрани.

Да би избегли евентуалну материјалну одговорност општински рачунополагачи треба да одбијају исплату издатка, за који нађу да је противан закону, па ако општински одбор и поред тога нареди његову исплату, онда га могу учинити без бојазни од одговорности.

ХХМШ Суду општине сопотничке:

По мишљењу уредништва, плату кмету одвојеног села Џаан треба до краја тек. год. да издаје општина топличка, с којом је бил у саставу, и која је прикупила општински прирез и све приходе за целу општину за 1928. год. Ово, разуме се, у том случају, ако између њих није друкчије уговорено — чл. 9. зак. о општинама.

ХХЕХ Суду општине секиранске (срез битољски):

По чл. 13. зк. о народним школама школу подиже и одржава школска општина, коју сачињавају једно или више места (села), која заједнички подносе трошкове око издржавање једне или више школа. Ова места могу припадати разним политичким општинама, па ипак сачињавати једну исту школску општину, као год што једна политичка 'оп| штина може имати две и више школских општина. Према

| овоме школска и политичка општина нису једна исто, и могу постојати независно једна од друге.

Буџети школских општина улазе у буџете политичких општина, као њихов саставни део.