Policijski glasnik

БРОЈ 26

Г10ЛИЦИЈСКИ ГЛАСНИК

СТРАНА 203

строгу и озбиљну контролу над оиштинским часницима који непосредно руководе изборном радњом. Пбр. 14.308. Из канцеларије полицијског одељења Министарства унутрашњих дела, 22 јуна, 1903 год. у Београду.

ЗАКОН о ОПШТИНАМА од 21. марта 1902. године, враћен у жпвот уставом ОД 5. јуна 1903. ——— 2 В.) Плата општинског особља Члан Н5. У општинама до 500 пунолетних грађана закључно плата председнику општине не може бити мања од 240 динара. У општинама сеоским преко 500 пунолетних грађанв не може бити иања од 360 динара. У варошким општинама преко 500 пунолетних грађана не може бити мања од 1200 динара. У Београду председнику општине плата не може бити мања од 9000 динара, а у Нишу мања од 3600 динара на годину. Члан 11 6. Плата општин. деловођи, у општинама до 500 пунолетних грађана, не може бити мања од 360 динара; а у осталим општинама, од 720 динара годишње. Осталом општинском особљу као и служитељима плату одређује општински одбор, по свом нахођењу. Г.) Осуства, ваступање и смењивање општинског особља Члан 117. Председник, кметови и остали општински службеници не могу се удаљавати из општине без надлежног одобрења. Председнику општинског суда може дати одсуства: до три дана општински суд, а дуже општински одбор. О одсуству председника извештава се надзорна власт. Кметовима и осталим општинским службенидима даје одсуство : до пет дана председник општинског суда, до десет дана закључно општински суд, а дуже одсуство даје општински одбор. Члан 118. Кмета, кад одсуствује или је спречен, заступа онај кмет, кога одреди председник. А ако кмета нема, онда најстарији одборник. Општинским службеницима, кад одсуствују или су спречени, одређује заступника председник. Ономе, који је одређен да заступа у дужности председника или кмета, који је на одсуству или удаљео од дужности, дуже од месеца дана, даје се плата онога кога одређени заступа, а за то време не прима своју плату. У случају болести, кад не траје дуже од три месеца, плата се не губи. Члан 119. Кад буду председник и сви кметови привремено разрешени од дужности, онда ће до коначног решења овог питања председника и кметове заступати одборници, које општински одбор одреди.

У случају кад имају председник и сви кметови да се бирају, било с тога што је свима истекао рок служења, било што су дали једновремено оставке, или што су од дужности надлежном влашћу разрешени, па се деси да из ма којих узрока треба и одбор бирати, онда се избор одбора не може вршити пре док се коначно ствар о избору председника и кметова не сврши, осим ако је у питању избор само једног или највише два одборника, па услед тога не би трпела служба — ако би се и пре овога и њихов избор наредио. Члан 120. Председник општине и кметови уклањају се са својих положаја: 1. кад одслуже свој рок или даду оставку; 2. кад их надлежна надзорна власт уклони по прописима овога закона; 3. кад општински одбор то реши — чл. 121. овога закона, последњи одељак. Кад председник и кметови одслуже свој рок или даду оставке, вршиће своју дужност док је не предаду новоизабранима. Члан 121. Кад одбор стече уверење, да је председник општинског суда или који кмет неуредан у дужности, или да ради на штету општинскпх или државних интереса, или се одао порочном животу, или да му је владање у опште такво, да га чини недостојним за његово звање, или да је због болести неспособан за службу, — одбор може иредложити збору општинском, да се такав председник или кмет уклони ра звања. Одлука о овоме важи кад је за њу гласало две трећине од целокупног броја ододборника. Ако је председник, или кмет, дошао у такав положај, да нема право гласања на збору, одбор га сам уклања. IX. Општинска пошта Чл. 122. Свака општина где нема државне поштанске станице мора бити у редовном поштанском саобраћа.ју с најближом државном поштанском станицом. Члан 123. Поштанску везу с најближом поштанском станицом одржавају општинске писмоноше. Они су по потреби коњаници или пешаци и имају нарочити знак на оделу. Члан 124. Општинске писмоноше поставља општински суд, а плату им одређује општински одбор. Члан 125. Ближа правила о општинским поштама и дужностима општина за одржавање редовнога поштанског саобраћаја између њих и најближе државне поштанске станице, прописује министар грађевина у договору с министром унутрашњих дела у року од шест месеци од дана кад овај закон ступи у живот. X. Општински буџет и рачуни Члан 126. Општински је буџет годишњи прорачун општинских прихода и расхода. Члан 127. Општински су приходи: 1. заостали и непокупљени приходи и прирези из ранијих година; 2. уштеде и неупотребљени кредити за минулу годину;

3. приходи од општинских добара, панађура, такса, разних аренди, интерес од општинског капитала и новчане казне; 4. приход од општинске трошарине, где ове има; и 5. општински прирез, где је овај нотребан, а који се разрезује према непосредној порези. Члан 128. Општински су расходи овп: 1. неизмирени издаци по буџету за раније године; 2. издаци који по особеним законима долазе на терет општина; 3. издаци на отплату општинских дугова и интереса; 4. издаци на плате онштинског особља и служитеља; 5. пореза на општинско имање; 6. издаци на подизање нових и оправку општинских грађевина; 7. трошкови на набавку канцеларијског материјала, огрева и осветљења; 8. кирија за зграде, где општина нема својих; 9. издаци на храну сиротних општинстих апсеника; 10. издаци на издржавање и лечење општинске сиротиње и сиротних војника о вежби; и 11. по варошким општинама издаци на осветљење вароши, калдрмисање улица, подизање и одржање паркова, канализецију и нивелацију вароши и снабдевање вароши добром пијаћом водом и томе слично. Члан 129. Општински буџет саставља општииски суд и подноси га на претрес н решење општинском одбору, бар на два месеца пре почетка рачунске године. Члан 130. Ако се у буџету расходи поклапају са приходима, те није потребан никакав прирез, или ако прирез не би био већи: у сеоским од 10°/ о а у варошком од 15°/ 0 непосредне порезе, онда се буџет, пошто га одбор одобри, шаље још на одобрење надзорној државној власти. Ако надзорна власт учини примедбе на буџет, па их општински одбор не усвсји, он ће дати своје разлоге за то и послатп надзорној државној власти, која ће буџет послати на решење министру Финансија. Решење министрово извршно је. Ако надлежна надзорна власт у року од месец дана, а министар Финансија у року од два месеца, од даоа пријема буџета не донесе своју одлуку, општински Ке буџет важити онако, како га је општински одбор усвојио. Члан 131. Ако је за подмирење општинских расхода потребан већи прирез него што га општински одбор може сам одобрити, одбор ће, пошто прегледа и претресе оиштински буџет, решити да општински суд сазове општински збор, коме ће изнети на решење потребан прирез. Ако општинкки збор не одобри тражени прирез а издаци се, унесени у бухет, не могу подмирити другим иутем, нити се по закону смеју изоставити, тражиће се за то одобрење од минисгра Финансија, односно од Државнг Савета. Члан 132. У свакоме општиоском буџету ставиће се и један кредит за подмирење непредвиђених општинских потреба. Из овога се кредита могу подмирити само