Pozorište

Бебе 180 ссбес—

дела (т. ј. редитељство) оделити од управе |то је одиста веома мучна "задаћа. Поглаекономског дела, јер видимо из искуства, |вито је у интересу саме његове личности, да то спојити у једне руке превазилази |у интересу српског позоришног уметниснагу једног човека. Ружићу се пе може штва желити, да Ружић има више времена одрећи ни марљивост ни умешност, но и|да се одмара — и да на понос и сласам признаје (а мучност тог положаја уви-|ву његову и српеке глуме даље и више | ђају и месни одбори), да је то за једног учи ц напредује, да му остало занимање

човека сувише, а штетно упливише и на не аосороује толико времена и вечито нерњегов глумачки позив. Бити глумац, реди- возно стање не сатире Физичну снагу њетељ и директор — све у једпој особи и то|гову. Нека је он редитељ, а пе уједно и глумац, који је сваки дан на позорници — управитељ. (Свртшиће се,

- ви 551 лефеф (фр е е-•--—---- = ке

листићи.

НРОЗОВИ ТЕ | ЊЕ | врлине: љубав према ближњем, пожртвовање, љу-

- –- |бав к раду и безграничну оданост истини, а паше дез [огсе5) позоришна игра у четири чина и пет | 1 ен ИЕ РО Е о Жорж Оне; превод 6 правне Пе здрави морал, савршена тех| 6 предетави тога комада пипту, Српекеновине.“ ово: | 4 па; Јебу ИЕ ПАДИНА РС и | | - о Ји "а изврстан превод сачувао је сву снагу бујне | „| оворити о користи, коју доноси позориште, дикције, те нам при гледању оставља утисак.

| скоро је излишно. Још стари народи појимали | (Са више страна чули смо жељу, да би се су важност и корист позоришта, И Талија, та | тај комад радо и опет гледао, а надамо се, да заштитница драмске уметности, имала је врло ће се управа постарати, да нам и опет прибави лепо место у јелинском Пантеону. Наша драм- таку пријатну забаву, с којом је спојена тако | ска књижевност још је врло слаба. С тога пре-| озбиљна и лепа поука. -

| вођење ваљаних дела из туђинеких књижевности Јама представа текла је живо и без ика| мора се сматрати као важна ствар, иако је из- кве натеге. Декорације су биле изврене, а и глу| бор дела такав, да одговара задатку и да оправ мачке маске као што треба. Особито су госпође | дава наде, које се с правом очекују Ол позоришта, |и госпођице обратиле јаку пажњу на тоалету, и | онда се доиста можемо ла пооољштању ЕУ тиме много допринеле, да представа што свеча| са, живљем интересу пуолике за оно, што обла- |

; није испадне. Ми не мислимо, да је тоалета глав| горођава дух и срце, онда је позориште домета на ствар, али ипак није нитако што, пето се мо| храму коме се човек образује и морално јача. | же изгубити из вида, јер она много помаже, да Наше је мишљење, да „Ковач“ потпуно утисци мисли потпуније испадају. Овом прилизаслужује срдачни одзив београдске публике, јер | ком, као у опште у новије време, доказале су, емо тврдо уверени, да је сваки гледалац однео да важност костима није у скупоцености него у у души праведно задовољство, видећи онако|укусу. По свему у опште види се, да преставсјајну победу истине над заблудом, поштења над љање конверзационих комада на нашој позорнинепоштењем, пожртвовања, над себичношћу. сци нема несавладљивих тешкоћа, као што се то једне стране Дерблеј, поштен човек, нежан брат, у опште претпостављало. добар господар, веран муж; с друге стране вој- Од глумачког особља нарочито су се одливода Блињи, подлац, распуеник, човек коме ништа ковали г. г. Цветић, Рајковић и т-ђа Гргурова, | није свето, окорели грешник, која не дршће ни|премда се и за остале може само добро рећи; | пред светињом брака. Каква грдна разлика из- али свакојако гђа Гргурова иг. Цветић, у сво| међу човека од рада и необузданог левенте!јим, до душе, благодарним улогама однели су | Каква разлика идеја! Док један мисли како ће | лаворике. | | | | | |

свакоме само добро да чини, дотле други иде На кратко, ваљаношћу самога дела, пажнајгаднијим стазама, постаје дрски насртач на љивим извођењем, декорацијама, одличном игром,

ова је представа спала потпуно успешно.“

најеветија права, ваља се у гаду разврата. Так-

ва два контраста остављају у думи гледаочевој | дубоки утисак, стварају му веру у најлепше | Издаје управа српског народног позоришта.

3 (9. Во = 5 ________ ___-

ШТАМПАРИЈА А. ПАЈЕВИЋА У НовомЕ САДУ.