Pravo i privreda

Specifičan nosilac tržišnog nastupa je LOLA inženjering kao zavisno preduzeće, kojim Korporacija direktno upravlja preko Skupštine i Upravnog odbora, bzirom da poseduje majoritet akcija. Poslovima domaće prodaje, saglasno rešenju iz Statuta, have se LOLA EXPORT i profit centri. Da bi se izbegao paralelan rad u ovoj oblasti doneta su odgovarajuća pravila koja regulišu te odnose. Uprkos sankcijama nastojim da iznađemo mogućnosti za širenje sopstvene trgovinske mreže u inostranstvu osnivanjem firmi i predstavništava. Takođe, širimo mrežu agenata i distributee naših proizvoda. 2.3. U oblasti istraživanja i razvoja usvojil smo metodologiju vođenja razvojne politike baziranu na konstituisanju Fonda za finansiranje razvojnih projekata u koji se izdvaja 1,5 % od prihoda. Nosilac istraživačko - razvojne funkcije u Korporaciji je LOLA Institut, naučno istraživačka organizacija, kao tržišno orijentisano zavisno preduzeće. Neposredan nastup LOLA Instituta na tržištu se ne sprečava, već na protiv podstiče, ali pod uslovom da se odvija uz jasno đavanje prioriteta programima fabrika i LOLA preduzeća. 2.4. U oblasti proizvodnje nije postojao nikakav celovit, a ne samo računski podržavan sistem za planiranje i upravljanje proizvodnjom. Shvatajući da je sada razvoj ovog sistema značajniji od bilo kakve investicije u proizvodne kapacitete pristupilo se njegovom uspostavljanju. 2.5. Prevazilaženje stanja krupnih slabosti u organizaciji i dugogodišnjem potiskivanju uloge prava, koje nije mimoišlo ni LOLU je prvorazredan zadatak čijoj se realizaciji ozbiljno pristupilo. Posle donošenja novog Statuta organizovan je rad na normativnom uređivanju. Doneti su pojedinačni Kolektfvni ugovori o radnim ođnosima, zaradama radnika i zaštiti na radu, akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji i dr. Posebno želimo da istaknemo nov koncept zarada radnika u kome više nema normi rada, gde se uvodi tajnost zarada i sistem posebne nagrade, a zarađa zaposlenih zavisi i od uspešnosti rada fabrika i organizacionih celina. 2.6. Svesni da je kvalitet preduslov za uspešan nastup na inostranom tržištu formirali smo Sektor za obezbeđenje kvaliteta. Usvojen je program za uvođenje kvaliteta po sistemu ISO 9000. 2.7. Funkcije korporativnog planiranja i informatike, kao i marketinga i odnose sa javnošću bile su zanemarene i zapostavljene. Shvatajući značaj ovih poslovnih funkcija formirane su odgovarajuće celine, definisani zadaci za nosioce ovih funkcija i sastavljeni timovi od stručnih Ijudi željnih afirmacije. ♦ ** Stečena iskustva posle izvršene statusne transfortnacije i uvođenje akcionarstva u Korporaciji IVO LOLA RIBAR, ono što smo do sada uradili i što smozapočeli smatramo da nam daju za pravo da kažemo da su početni rezultati pozitivni. Cilj rukovodstva LOLA Korporacije je da se LOLA dalje razvija kao multinacionalna Korporacija sa programima koji iriovativnošću, nivoom tehnologije, kvalitetom i profitabilnošću mogu krčiti put na svetskom tržižtu. Zelimo da LOLA Korporacija bude firma u kojoj je rad i zadovoljstvo za zaposlene, izvor sigumosti i garancija za budućnost.