Prosvetni glasnik
812
понове испит 13 учеиика и две ученице, а да понове разред 2 ученика. У IV разреду, положили испите и прелазе у старији разред 15 ученика, а 3 ученика и једна ученица имају да понове испите. У I разреду, кажњено је у овој школској години 23 ученика, због неоправданих изостанака, због несташлука и упорног понашања, а три ученика изкључена с правом на полагање испита због неоправданих изостанака. У II разреду, кажњено је свега 15 ученика, због неоправданих изостанака , због несташлука и упорног понашања, а један је искључен с правом на. полагање испита због неоправданих изостанака. У III разреду, кажњено је свега 7 ученика, већином због неоправданих изостанака, а један је због неоправданих изостанака искључен с правом на полагање испита. У IV разреду, саио је један ученик кажњен због несташлука са 1 даном затвора. Ученицн, који су кажњени на затвор, редовно су добијали на израду задатке.
Озбиљнијих случајева непослушности није било. Дешавало се с почетком школске године, да су неки ученици правили неред на часовима немачког језика, науке хришћанске, а највише на часовима слободоручног цртања и краснописа; у таквим приликама директор је притицао наставницима у помоћ, па је ученике прво саветовањем опомињао на ред, а кад ово није помагало, директор је неке и строжије казнио. Еабинети су прилично снабдевени , а што још недостаје, директор ће у споразуму са наставником природних наука, молити господина министра просвете особеним актом, да се све оно, што је за школску потребу у своје време набави. ЕВр. 202. 16. Јула 1883. год. у Шапцу. Директор шабачке ниже гимназије, р. р1арковић.
ИЗВЕШТАЈИ ШКОЛСКИХ НАДЗОРНИКА о испитима у основним школама за 1882—3. школску годаву
ХУ Г. Миленка Маркови^а, професора, о испитима у осиовним школама округа крајинског »Госаодине Министре, Прегледао сам према наређењу г. министра просвете и црквених послова све основне школе у округу крајинском и част ми је иоднети вам, госнодине министре, овде под •/. засебни извештај о свакој школи за се на 17 нуних табака. Уз тај извештај враћам и акта о школи корбовској, а реФерат по истима налази се код школе корбовске под бр. 42. мога засебнога извештаја. Поред извештаја прилажем и списак школа и наставника, код којих сам нашао механизам у настави, са напоменом из којих је предмета механичко учење и у коликој мери. Још ми је част послати вам и један прилог за школу у Клокочевцу, као доказ крајње неуредности и бесавесности. За све ове прилоге налази се тачан изиештај уза саме школе
куда исти и припадају као прилог. Статистичне податке о настави у опште као и о зградама, послао сам г. министру просвете још 18. овог месеца. Нисам могао бити готов пре са извештајем с тога, што нисам имао кад пре да га израдим. Вратио сам се са ревизије 12. Јула и од тога доба до сада радио сам непрестано на истоме. Сматрао сам за дужност, да о свакој школи, о сваком учитељу, о настави из сиаког предмета у свакој школи и о свим меспим нриликама кажем оно што је најважније. Мислим да се само тако може имати тачаи преглед о свим школама једнога округа, као и о томе, шта се и како у њима радило и ради, какви су сами раденици и какве су црилике у којима живе. Опште примедбе о методи предавања сваког наставног предмета казао самзасваку школу посебице. Овде могу додати још и то, да сам се уверио прегледајући основне школе у округу крајинском, да се