Prosvetni glasnik
922
Г0,3ИПЈЊИ ИЗНЕШТАЈИ ДИРЕКТОРА СРЕДЊИХ ШКОЛА
дан говор г. наставника, веома задовољавајућа, нарочито што се тиче разних конструкција геометријских Фигура и задатака. Н. Цртањв слободном руком предавато је у сва четири разреда но обрасцима, који су тој вештини намењени. 15. Ерасноаис је предаван у I и II раз. Прегдедалшде су разне: ћирилицом, латиницом и готским нисменима писане. 16. Гимнастика је предавана по програму у сва четири разреда. Женскиње су биде изузете само у извесним радњама, које не одговарају — у ногледу морала — њиховој природи. Настава како телесна тако војена, особитом је вољом обављана како од стране ученика тако и од г. наставника, нарочито у потоње доба, кад је г. Драгомир Милошевић, поручик, постављен за предавача поменуте вештине. 17. Нотно иевање и музика предавана је по програму дотичног г. наставника. И ако је г. наставник с вољом обављао ове вештине, мора се сажаљевати, што деца нису била заузимљива и одговорила успеху, који се на сваки начин могао очекивати у вештинама, које буде дух и есгетику. Да би се вештине: слободно цртање, гимнастика, нотно певање и музика гајиле како ваља и у деци будила воља, мњења сам, да се о Петрову-дне награђују ученици и из ових вештина, не обзирући се на успех обавезних предмета. Награде, које би се имале давати деци за вештине, не морају бити онакве као и за успех у науци, него такве, које би имале видљив знак награда у вештинама. 0 овом предлогу није згорег да и ,/Просветни Савет" промисли и избере начин, како ће се ученици у вештинама награђивати. 18. Нисмени задатци давати су ученицима у смислу расписа од 19. Децембра Бр. 3712. 19. Ови су ученици пропитивати у два месеца и добиди оцене. 20. Трећи и четврти разред оптерећен је предметима и часовима, с тога се није могао ни постићи онакав успех, какав се очекивао као од одраслијих ученика.
I 21. На испиту сваки је ученик говорио од 5 до 10 минута. 22. Кабинет физички нема никаквих справа за експериментацију а од хемлјске дабараторије ни трага. Књижница је нрилично снабдевена историјскофилодошком групом; природница има тек некодико незнатних дела, а математика је право сироче! 0 овоме је се уверио тачно и поштовани ревизор г. Др Л. Докић, проФ. велике школе, који је собом понео извесне податке. 23. Зграда, у којој је смештена параћинска нижа гимназија, не одговара школиним прописима, с тога би требало наћи другу, удеснију, у коју би се сместила сва четири разреда а не као што је до сад био одвојен четврти разред; или је најзад удесити и поправити тако, да бар у маломе личи на школу. , Ове оправке које се имају извршити на згради, цотписани је доставио општ. суду и тражио 11. о. м. под Бр. 179, да се још школског одмора изврше, како доцније не би настава имала сметње. Што се ^УДв урадидо по овоме посду, известићу г. министра у своје време. 24. 0 Петрову-дне, после благодарења у цркви, свршена, је обичном церемонијом свечаност у школи. Том придиком, посде раздатих награда ученицима, читања класиФИкације и опроштајне речи потписаног са ученицима, штовани гости изволели су придожити 33 динара „®онду сиротних ученика." КБр. 181. 15. Јула 1883. год. у Параћину. Заступник директора, ^ОВАК ј^АВИИ. , проФесор. XV ЛЕСКОВАЧКЕ НИЖЕ ГИМНАЗИЈЕ „ Госаодину министру иросвете и црквених аослова, Усљед претписа господина министра од 8. Јуна т. год. ПБр. 4542 част је потписаног ^поднети му сдедећи извештај о десковачкој нижој гимназији за прошлу 1882-3. школ. годину и то: