Prosvetni glasnik
88
ГОДИШЊИ ИЗВЕШТАЈИ СТАРЕШИНА СРЕДЊИХ ШКОЛА
6. 0 Хемији, Минералогији, Зоологији, Ботапици и Познавању Човека могдо би се само то напоменути , да учење ових предмета не може ученицима већ с тога ппкаквих тегоба задавати, што су предмети даки и на очигдедности основани. 0 појединостима рада у овим предметима због оскудице иодатака не могу никакав извештај поднети, пошто га ни дотични паставник због своје бодести и дуготрајног одсуства није поднео. У свези са овим извештајем о настави у појединим предметима не пропуштам да и то напоменем, да су господа наставницп једног одморног дана са учепицима у поље издазиди, и ту цео дан с њима проведи. Задатак је овог издаска био тај, да се ученицима под надзором наставника да прилика, да у природи виде и примене оно, што су у школи учили и слушади. Тако су онп тог дана имали прилике да прикупе и виде доста ствари за Јестаственицу; ту су добијали задатке из Геометрије, Рачуна и других наука, из којих су се задаци могли давати. Наставничких изостанака било је у прошдој школској години: из Рачуна до 100 часова; из Јестаственице 35 часова, из Срнског Језика 8 часова, из Земљописа са Историјом 50 часова, из Геометријског цртања, слободног цртања и лепог писања 42 часа, из Науке Хришћанске 6 часова, из Немачког језика до 60 часова. Изостанци из Гачуна учињени су због бављења дотичног наставника у пописној комисији за читава два месеца. Изостанци из Немачког Језика учињени су због тога, што је наставник тог иредмета месец дана доцније разрешен од дужности, где је ире1)е са службом био. Изостанци из Историје и Земљописа учињени су већином због тога, што је наставник тих предмета про®есорски истит полагао, а нешто и због његове бодести. Сви остали изостанци учињени су због болести.
Празнн часовп већином су замењиванн кад год се то могло, кад се пак није могло, онда су на таквим часовима држана предавања из других предмета, а кад се ни то није могло, онда су ученици кући пуштани. За библиотеку приновљене су само оне књиге, што их је министарство просвете сдало. Библиотека има сва важнија деда за Филологију, а има повпше дела и за Јестаственицу, за остале пак гране наука, ко _ јима се гимназијска настава бави, за сада ни једног важнијег дела нема. Учида има нриличан број само за Физику и Хемију, док за Јестаственицу има веома мало. Са училима најгоре стоји Цртање, јер осим збирке модела од дрвета, сви цртаћи прегледи, што их ова школа има, већ су готово неупотребљиви а и онако су без и какве методске вредности. За гимнастику, осим ћУ ла Д и и двојих иогара (барна), друго ништа нема, и ако је од ово некодико година од оиштине скоро сваке године тражено, да нроиисане гимнастичке справе подигне, па је ово тражење из неиознатих узрока све до данас без успеха остало. Од намештаја школског за сад су нај потребније нове клупе за два млађа разреда, јер су у тим разредима старе кдупе већ неупотребљиве, и, што је најгоре, ни самих старих кдупа нема довољно, него у свакој седи толико ђака, да ни један за свој рад довољно места нема, а по себи се разуме да се због таке тескобе и сам ред школски често ремети. На крају прошле школске године писато је овдашњем општинском суду, да за ову гаколу набави девет нових клупа са 36 седишта, али је то тражење и до данас остало неизвршено. 0 згради школској могдо би се само то напоменути, да ова за сад у толико нод-