Prosvetni glasnik

РАДН.А ГДАБНОГА ПРОСВБТНОГ САВЕТА

187

којим се пита Савет за мшшвеље о квалиФНкацији г. Јована Б. Илића, свршеног ученика Велике Школе. Савет је прегледао сведоџбу овог кандидата, па је нашао: да г. Илић, који је свршио историјско-Филолошки одсек философског Факултета Вел Школе, има прописне квалиФпкације за предапача у средњпм школама, п то за псторпјскоФилолошку групу науке. III Прочитано је писмо г. министра просвете и цркиених послова, од 13. овог мес., ПБр. 14.280, којим се пита Савет за мишљење о квалиФикацпји г. Живана Михаиловића, свршеног ученика Велике Школе. Савет је прегледао сведоџбу овога кандидата, па је нашао: да г. Михаиловић, који је свршио природно-математички одсек философског Факултета Велике Школе, пма прописне квалификације за предавача у средњим школама, и то за прпродно-математичке науке. IV Прочитано је писмо г. министра просвете и прквених послова, од 16. овог мес., ПБр. 14.541, којпм се пита Савет за мишљење о квалиФикацији г. Гргура Јакшића, свршеног ученика Вел. Школе. Савет је прегдедао сведоџбу овога кандпдата, па је нашао: да г. Јакшић, којп је свршио историјско-Фплолошки одсек философског Факултета Велике Школе, има нрописне квалиФикације за иредавача у средњим школама, и то за историјскоФилолотку групу наука. V Прочитано је писмо г. мпнистра просвете и црквених послова, од 15. овог мес., ПБр. 14 410, којим се пита Савет мишљење о квалиФпкацији г. Јована Хутера, сзршеног ученика Вел. Школе. Савет је прегледао сведоџбу овога кандидата, па је нашао: да г. Хутер, који је свршпо природно-математички одсек фплософског Факултета Велике Школе, има проипсне квалиФикације за предавача у средњпм школама, и то за природноматематпчку групу наука. VI Прочитано је писмо г. министра просвете и црквених послова, од 13. овог мес., ПБр. 14.301, којим се пнга Савет за мишљење о квалиФикацији д-ра г. ЈосиФа Садомског. Савет је прегледао документе овога кандидата, па је нашао: да др. г. Садомски има прописне квалиФикације за предавача хемије, Физике и минералогије у средњим школама, само је по-

требпо да најпре докаже да влада српским језиком толико, да може ове предмете предавати на српском језику. Прочитано је писмо г. министра просвете п црквених послова, од 16. овог мес., ПБ. 14.479, којим се шаље Савету на оцену молба г. К. Црногорца, проФесора у пензији, којом подноси поново своје поправљено дело „Ботаничар". Савет је одлучио: да се за преглед и оцену овога дела умоле г. г. Стеван Јакшић и Живојин Јуришић. VIII Саслушан је извештај г. Стојана Марковића по актима кривице г. Јевте Ђукића, пређашњег учитеља. Из разлога, што се из поднесених уверења види да је г. Ђукић, као учитељ, био свуда доброга владања, и што су му оцене за рад у школи одличне и врло добре, Савет је усвојио мњење г. реФерента, и са свпма против једнога, одлучио: да се г. Јевта Ђукић, пређашњи учитељ, може поново примити у учитељску службу. IX Прочптан је реФерат г. Ж. Поповића о „Француској граматици" од Ж. Недељковића, који гласи: Главном Просветном Савету. 0 спису пок. Ж. Недељковића, проФесора, „Француска граматика I, део: о гдасовима и II. део: о речима", који ми је Главни Просветни Савет с ппсмом својпм од 5. Фебруара ове године СБр. 50. од п. г. послао, подносим моје мишљење. Та је граматика наппсана по наставном плану, који је важио у гимнасијама онда, кад су оне имаде седам разреда, и кад се Француски језпк учио само у три впша разреда. По том су ее наставпом плану оба дела, што су поменутом граматиком обухваћена, учила тек у петом разреду гимнасијском. Сад су гимнасије подигнуте на осам разреда, и француски се језик почиње учити у њима још од другога разреда. Наравно је дакле, да та граматика ни распоредом ни излагањем своје грађе не бп као редован учбенчк бида удесна нарочито за ниже разреде гимнасијске. И ако би се тај спис с обзиром на то, што гимнасије чине у нас највећп део средњих школа, морао одбити, ипак има два разлога, који га препоручуЈу, а на име: 1) што би са списима истога иисца „Француска синтакса. I. део: проста реченица" и „Француска синтакса. II. део: сложена реченпца", који 24*