Prosvetni glasnik

I

ОКРУЗИ — 1)КГА1ПЕМЕ\ТК

Крајински — КгаШа Крушевачки — Кгоисћбуа1г Моравски — Могауа Пиротски — р1Г01е Подрински — Рос1пте Подунавски — Родипа\Не Пожаревачки — Роја1'е \'а12 • Руднички — КоиЈпЈк Тимочки — Тнпок • Топлички — ТорНиа Ужички — ОидЦхе Црноречки — Тзгпа Кека Град Београд — ]^а уЈНе (!е Вс1цгаЈе Град Пиш — Ка уШе Јо Мјсћ Србија — 1.а бегћЈе Највише наставника у овом деценијуму добно је крушевачки и подунавскн округ, а најмање тимочки и топличкн. Кад уноредимо прираштај учитеља и учитељица, ми налазимо, да је број учнтељица сем ххет округа (крајинског, црноречког, пожаревачког, врањског и пиротскок у свима осталим окрузима знатно више прирашћивао, иего број учитеља. У моравском је округу број учитељица иреко 4 пута впше прирастао, него број учитеља; у тимочком округу преко 3 пута; у Нишу скоро 2. б пута, а у подунавском округу 2-2 пута. У опште број учитеља увећао се за ових последњих десет годнна са 27 - «з процената, а број учитељица са а5'п ироцената. Годишњи прираштај према овоме износио је код учитеља - - • • . • 2 *7 9 учитељица • • • • 5*52 наставника • • • • 4и г

Број насгавника — ЈМотћге (1еб тзтикеигб

Р а з л и к

1881. године

1891. године

ОЈ ° в •? сд

1 е г е 1) и с* о ^ г; Р 2. >->.5

с е « _ о в о О Н

2 ® о 3 н — '

д м а о з ■3 5 н ~ 1» >-,.В - са О ет о О н-

и Д а О 3 н .3 ? I

^ м ТО о И" о 1 § н ~

03 _ и © о о О г 4

39

23

62

55

29

84

+ 16

+ 6

+ 22

38

13

51

05

48

113

+27

-{-35

+ 62

55

22

77

63

55

118

+ 8

+33

+ 41

33

7

40

45

18

63

+ 12

+ 11

+ 23

53

17

70

65

38

103

+ 12

+21

+ 33

70

25

101

95

67

162

+ 19

+42

+ 61

62

43

105

90

03

159

+34

+ 20

-)- 54

47

7

54

60

26

86

+ 13

+ 19

+ 32

10

7

23

19

17

36

+ з

+ 10

+ 13

20

2

22

_6

13

39

+ 6

+ 4

+ 1 7

32

6

38

48

24

72

+ 16

+ 18

+ 34

23

12

35

38

1 9

57

+ 15

+ 7

+ 22

20

27

47

29

30

68

+

+ 12

+ 21

■А '

8

0

14

13

18

31

+ 5

+ 12

+ 17

625

249

874

866

555

1.421

+241

+303

+547

Интересно је ноређење ириновљених школа у овом деценијуму с бројем наставника. Прп томе налазимо, дајена једргу новоотворену школу долазило преко 4 наставника, а то значи, да је нрираштај наставника изазиван не отварањем нових школа, него отварањем паралелних разреда у старим школама; јер при отварању нових школа оне, по правилу, добијају само по једног наставника, нарочито по селима. Ово ће се најбоље очитовати, ако ово поређење учинимо и код појединпх округа. Тако, у граду Београду број наставника прирастао је на једну новоотворену школу, са 21, у Нпшу 17, у подунавском округу 7 ?, у крагујевачком 7-5, у крајинском 7 -з, у моравском 7. Најмањн број наставника долази на једну новоотворену школу у црноречком округу (2), што значи, да је у томе округу за овнх последњнх десет година ишло сразмерно