Prosvetni glasnik
СЛУЖБЕНИ ДЕО
и кратак опис свога живота. Уз писмену пријаву за цспит кандидати ће приложити и своје радопе ио струци музике м певања, ако таквих буду ималп. Члан 3. Министарство просвете и црквених послова саставља испптни одбор од три стручна лпца, којем се упућују прпјаве кандидата заједно с прилозима. Овај одбор одлучује према добивеним документима о нримању или неирпмању кандидата на испит и саставла расноред испита. Члан 4. Одборске одлуке председник испитне комисије спроводи министарству. Ако се кандидат не прими на испит, навешће се и разлози зашто се не прима. Ако се кандидат прима на испит, Министру се шаље распоред испита, којп се доставља кандидату ради знања и управљања. Члан 5. Из музпке и иевања полажу се испити у свако доба, кад има кандидата. Само у време школскога одмора не држе се иснити. Члан 6. Учптељски кандидати за музпку и невање нолагаће исиит но овом програму : а. Из опште теорије музике (основи музике). б. Из науке о хармонији: 1. Оашти аојмови о акорду. 2. Трозвук (Лиг ц топ), на свпма ступњима, и обргајп (ХЈткећгип§ел). 3. Образовање каденце. 4. Четворозвук, главни и сноредни, п обртаји онога првога. 5. Оашти иојмови о модулацији. б. Бележење трозвука, гл. четворозвука и њихових обртаја цифрама; разрешавање циФара (ОенегаЉазз). в. Из науке о музичким облицима (Еоппеп1ећге) тражи се само нознавање најглавнијих класичних облика: сонате, симФОније, увертире и т. д., 11 главних иредставника (комиозитора) тпх облика. г. Из историје музике: 1. Најважнији комаозитори свију времена и њихова најважнија дела. Нарочита пажња има се обратити класичним вештацима, а тако исто и романтичним. 2. Сраски п важнији словенски комаозитори. д. Из свирања на виолини: 1. Ко је најбоље виолине нравио? 2. Ео је најбоља дела за виолину писао?
3. 0 инструктивним делима из виодинске литературе. 4. Техника кандидатова у свпрању треба да се протеже бар до Моцартовнх сопата за клавир и виолину, п до Хајдповпх квартета. Из певања: 1. Коректно певање „с листа" (рпгпа Т1з1а). 2. Чисто интонпрање према датоме тону (а ). 3. Главни основи о образовању и неговању човечјега гласа и о његовој поделн. 4. Лакшу мелодију хармонпзирати без помоћи инструмента. 5. Коректно свирање лакших партитура, у два кључа, на хармонијуму или клавиру. 6. Познавање с'- кључа. е. Сем тога ће комиспја обратити нарочнту пажњу на то, да кандпдат влада аравилним сраским језиком у толикој мери, да се њиме уме лако служитц у предавању. Члан 7. Одмах но свршеном пспиту , испитни одбор даје оишту оцену и иризнаје кандндату способност, или га оглашује за неспособна. 0 току испита водиће се тачан заппсипк, који ће потписатп цела компсија. Овај ће се записник кратким спроводним писмом доставнти министарству, заједно с прцјавом н свима документпма кандидатовим. Члан 8. Испитнн је одбор овлашћен нреддожитн, да се од нолагања испита ослободе они кандидати, којн својим сведочанствима о свршеној стручној музичкој школи иди својим успешним радовима на пољу музике и певања докажу да имају квадиФНкацнју за учитеље тих вештина, а осим тога испуне и услов означен нод тачком е чдана 6-ог ових цравила. Чдан 9. Који чандидат на испнту не покаже довољан уснех, моћи ће се носле годину дана још једанпут јавити да нонови иснит. По трећи пут неће му се доиуститп да нодаже исппт. Члан 10. Ова нравида стуиају у живот од дана када их министар просвете и црквених посдова нотпише. ПБр. 7319. 29. маја 1895. год. у Београду. Министар иросвете и црквених послпва, Љуб. Кдерић с. Р.