Prosvetni glasnik
ч' с Л у ж б е
на латински (по читанди). — Љктира: М. Т. Сгсего (по избору): ОгаИо рго Зи11а, рго АгМа, рго 8ех1о Ко8С10 Атегчпо, рго 1е§е МапШа; једна Филипика. Г. УегдШиз: Аепе18, БисоПса е! 6еог§ка, Ес1о§ае. — Тумачење реалија као и у IV разр. Број иисмених задатака као у V разр. VIII разред (6 часбва). Граматика: Вежбање у стнлистицп с писменнм превођењем са српскога на латпнскп ио читапци. — Лектира: М. Т. С1сего (ио избору): ЕаеНив 81\ е с!е аппсНа, Са1о тајог 81 \е с1е 8епес1и1е, <1е оШсНз. Цпцеронова нисма. ТасИиз (по избору): Аппа1ез, А§псо1а. (ј. НогаИиз: избор из ода, епода, сатира и епистула, нарочито агз роеИса. Тумачење реалија као у IV раз. Из књижевне историје: Жпвот и рад Тацита и Кв. Хорацпја. Лирско песништво код Римљана. Преглед римске књижевпости. — Број иисмених задатака као у V раз. Паиомена. Лектира, која се не може свршити у школи, нопуњује се, по упуствпма наставниковим, ириватном лектиром. 5. Грч^и језш? III разред (4 часа). Грчка буквица. Изговор. Нагласак. Иравилни облици именске промене (именице, шшдеви с њиховим иоређењем п прилозима од њих изведеним, заменице и бројеви). Правилни облпци глаголске промеие (\'ег1)а рига, иоп соп1гас(:.а на ш). Изучавање облика иде уиоредо с превођењем иепрекиднога штива (скаске из грчке митологије и историје, Езоиове басне) с грчкога на српски н нојединих реченица са српскога на грчкп. Учење на памет речи и писање превода са српског на грчки. — Од другог тромесечја по два школска задатка месечно, у вези са штивом. IV разред (4 часа). Понављање и поиуњавање грам. градива из III раз. Уегђа ши(;а и Н^ик1а п верба на^1. Неправилни глаголи. Изучавање облика на штиву као и у III разр. — Свакога месеца по два иисмена задатка, школски и домаћи наизменце. V разред (5 часова). Из сиитаксе. Конгруенција. Унотребљавање члана. Наука о падежима Наука о употребљавању времена и начипа уз вежбање по читанци. Лектира: ХепорЈшпИз ехресПНо Суп уз литерарни увод о КсеноФОнту. Тумачење реалија из старнна и мптологпје. — Сваког месец по два пнсмена задатка, школски и домаћи наизменце. VI разред (5 часова). Граматика: Синтакса сложене реченице. Употреб .Ђавање вербалних номииа. Главна правила Омирова дијалекта. — Лектира : Из Ксенофонта : 1п81ПиНо Суп или Мешога!)Ша. ПопиегЈ ОЛувзеа уз кратак увод у чнтање
н и д Е о 515
Омира. Најглавпије о Омиру. — Писменп задаци као у V раз. VII разред (5 часова). Понављање граматике уз лектпру. — Лектира. Избор из Иродотове нсторије. Ноппеп 0<1у88еа и 1Нав. Из историје књижевности: кратак преглед грчке историограФије. Пцсмени задаци као у V раз. VIII разред (5 часова). Понављање граматмке уз лектиру. — Лектира: 1)стон1.ћспе$ (по избору: пз Филипика н Олинтских беседа; беседа за венац). ГШо (ио избору): Апологија, Критон. 8орЋос1еа: А1аз, АпН§опа, ОесНрив гех. Нотеп Шаз. Писмени задаци као у V. — Из књижевности: Литерарнп увод о историјп грчке ФилосоФије и о драмском песништву. Нааомена. Лектнра, која се не може свршитп у школп, попуњује се, по упуствпма наставниковпм, ириватном лектиром. 6. Зем^љопис I IV разред као у гимназпји. I и II с мањпм бројем часова (по 2 ч.). 7, Историја III разред (2 часа). Приче о најглавнијим лицима и догађајцма из историје Грка и Римљана, уз кратак преглед историје Источних парода. IV разред (3 часа). Историја српског народа (уз то: кратко излагање оних најглавнијих догађаја ошпте исторнје, који ће иослужити за боље разумевање српске историје). V (3 часа), VI (3 часа), VII (3 часа) и VIII разред (4 часа). Оишта и српска историја — као у гимназији. 8. Јестаственица I (2 часа), II разред (2 часа). Зоологпја п ботаника — као у гимназији. IV разред (2 часа). Минералогија с основима хемије — као у гимназији. V разред (2 часа). Ботаника — као у гимназији. VI разред (3 часа). Соматологија и зоологија — као у гимназији. VII разред (2 часа). Минералогија с геологнјом — као у гимназији. 9. Физш^а III разред. Физика (3 часа) — као у гимназијн. VII разред (3 часа) и VIII разред (3 часа). Физика — као у гимназији. 10. Математш^а I разред (4 часа), II разред (4 часа), III разред (3 часа), IV разред (3 часа), — као у гимназији. 66*