Prosvetni glasnik
422
РАДЊА ГЛАВИОГА ПРОСВЕТНОГА САВЕТА
4. Сто од дашчица и прућа. 5. Столичица од дашчица и прућа. 6. Кдупица од дашчица и прућа. 7. Лествице са наслоном од дашчица. 8. Изрезивање оквира за слике. 9. Пож за сечење хартије. 10. Држаљица за увлаку. 11. Мотавило од прућа. 12. Дечје играчке. Припремни је течај за I II и III р. и варошких и сеоских школа подједнак. После свршеног програма допуштено је и прављење других предмета, с обзиром на дечју снагу и алате, који се у овим разредима употребљавају. б) Прави течај IV РАЗРВД а) Плетарство (за сеоске и градске школе): 1. Вежбање у прављењу витака од врбова нрућа. 2. Вежбање у плетењу лесица од витака (квадратпо, подвојно и ромбично плетење). 3. Купаста котарица за дечје плетиво (од витака). 4. Округла корпица за дечје плетиво (од витака). 5. Ушивање шеширића од исплетених трака од витака или сламе. б) Картонажа (само за варошке школе): 1. Предходна вежба у исецању квадрата и круга. 2. Лепљење лепком и ивичење (квадрата и круга). 3. Распоред часова (на картону). 4. Мађионичке корице. 5. Коцка и тетраедар (без и са ивичењем).
Ш К 0 л с к н
ИЗВЕШТАЈИ НАДЗОРНИКА НАРОДНИХ ШКОЛА')
Извештај г. ГЕ. Љотића, надзорника за срезове: врачарски, грочански, колубарски, космајски и носавски, округа нодунавскога. Госиодину министру аросвете и цркв. иослова По чл. 86. тач. 4. Закона о Народним Школама част ми је, Господиие Минисгре, поднети ') Ово је носдедњи тромесечни извештај надзорнички, који доносишо. Па ношто су већ стигди и годишњи , који су много нотиунији, исдрнннји и интереснији за читаоце, то ми овим завршујемо штампаље нрекогодишњих тромесечних извештаја, а почињемо доносити годишње. Уред.
6. Кутпја са заклопцем. 7. Ушивање свезака у меком новезу. 8. Четворострана плитица (тациа) за носетнице. в) Столарство (за сеоске и варошке шкоде): 1. Дашчица за оставу адата. 2. Оклагија. 3. Држаљица за перо. 4. Врањ. 5. Обрамица за чишћење хаљина. 6. Лопатица за чишћење мотика. 7. Острушка за наћве. 8 Тучак. 9. Штипаљка за рубље. 10. Лењир. * Ручни рад увек ће бити у вези са цртањем дотичног модела било на цртанци иди на школским таблицама.
Ручни Рад у радионици предаваће се само у оним местима где има стручнх наставпика за тај предмет. Рад у школском врту предаваће се у свима разредима и варошких и сеоских школа где има шкодских вртова.
Учитељска већа појединих срезова или округа могу саставити из овога предмета и дручкије програме, по којима ће радити, кад их министарство просвете одобри. Овакви програми имају се поднети с израђеним моделима, иди с израђеним детаљним цртежима дотичних модела, по којима се мисли радити. Л Е Т 0 П Н С извештај као шкодски надзорник среза врачарског итд. Овај нрви извештај не може бити исцрпан, јер још нема скупљених података о правом стању школа у овом крају, а нисам стигао пи да обиђем све школе и сваког учитеља. Зато ћу се ограничити само на опо, што сам до сада предузео, а то се тиче ноглавито шкодске дотације. Ја сам се, Госиодине Министре, држао гледишта, да је, пре свега, иужно, ако се жели добра школа п прави успех у њој —• прибавити, средити