Prosvetni glasnik

50*

КОВЧЕЖИЂ

767

шкодцп. Према томе, већипа ђака, који су после у Богословију стуиали, једва су знали некако читати и иисати. Да би се тај недостатак, у неколико, попунио, морао се отворити 1883/4. шк. годипе ариаремни разрсд нри Богословији (четврти осн. школе), у који су ступали призренски ђаци нз III разреда осн. школе и они са стране. Тада дође нарочито за тај разред учитељ Апостол Филиповић, бивши ђак Богословије, који бејаше и учитељску школу у Београду свршио; али су у том разреду и други наставници предавали. Када су пак настале боље прилике, те се и основне школе, почевпш од 1884. године, почеше отваратн и спремније снаге учитељска места заузимати, онда је и тај разред 1889. године укинут. Ти бољи учитељи бпли су већпном ђаци призренске Богословпје, од којих су неки ншли у Београд п тамо свршавали учптељску школу, или — „скраћени курс" прн тој школи. (НАСТАВИЋЕ СЕ)

БЕРЛИНСКЕ СРЕДЊЕ ШКОЛЕ

(НАСТАВАК) 9. Н а с т а в а Иред почетак сваке школске године, пошто се направи расиоред предмета на наставнике и на часове, дужан је свакн наставник, да расподели градиво својега предмета на часове тако, да јо он у стању тачно да зна дан, када ће савладати свој програм. У томе распореду, што сваки наставник за сној предмет поднесе директору, није само одређено градиво појединих предавања за сваки час, него и предмет домаћих и школских задатака (ако их има). Пређен материјал тачно се бележи сваког часа у разредној књизи (Шаззепћисћ) и тако је директору омогућено, да врло лако прати и надзирава ток и стање целокупне наставе. На тај начин се спречава претоваривање ученика, јер се у конФеренцијама (у ночетку школске године) нретресе распоред градива из иојединих предмета, одреди се размак између појединих кућевних и школских задатака и њин обим. Целокупна настава је тако брижљиво на очигледности и на саморадњи ђачкој удешена, да нема ни једнога предмета, који би био ученицима досадан н одвратан због непотребног напаметног бубања а без икаквог разумевања. Код свих предмета највише се пази, да се васпитна страна наставе што више истакне н развије, и нарочито се има пред очима старо начело: пои всћо1ае веД тИае с1осеп(1ит.