Prosvetni glasnik

51*

НАУКА Н НАСТАВА

779

која је честитка оцу о његову дану; сад ту песжицу хтедоше поновити и научити остали. Забавиља је казивала реченицу по речсницу, а деца су у глас понављада по 5, б пута. Цсла садржина песмице била је: Татице мој, данас је дан твој; а ја желим теби, да ти Бог да здравља и да дуго поживиш. А зато хоћу да ме пољубиш и да се на мене као и увек, лепо осмехнеш. На чешком ова песмица има кратке и врло лепе стихове. Већина деце већ су била научила данас ову песмицу, па зато се после десетак минута пређе на др. забаве, јер ће се ово свакако понављати још који пут. Носле овога устадоше сва деца. На команду забавиљину подигоше руке горе, скупише прсте у песницу, па онда почеше певати; а уз песмицу су тресли рукама, па онда рукама правили и окретали коло, прво мало, па веће, па га после окретали на противну страну и т. д. За тим испеваше другу песмицу о буби, мачки, лутки и др. У песми је као нека шала о буби, па о мачкп и т. д. а заврши се за сваког са: ха, ха, ха. И деца се, певајући, одиста од срца и смеју. Носле деца изађоше из клупа, па су у реду ходала око клупа, држећи руке назад прекрштене. Прво је забавиља давала такт ,клапочцом", па онда престаде рекавши: ,а теђ хеске крочки без клапочки" (а сад лепе корачиће без клапаљке). По том тако у реду одоше у ходник, да иде у нужник које хоће. Прво су у нужник одлазила мушка деца, па, кад се ови вратише, онда женска. 2 )ј После се вратише опет у учионицу. Сад су опет ходали и певали око клупа : прво обичним гласом и ходом, па тише, па све тише и тише, па онда јаче, па онда од хода прелазе у скакутање. Еад стадоше, вели забавиља: да видим ваше џепне марамице. Обришите лепо носеве, рече забавиља. Деца се обрисаше и мараме оставише. По том узеше ходати говорећи: лева, десна, један два; лева, десна, једап, два. Тиме су деца давали такт своме ходу и учили које је лева, које десна нога. После начинише коло и уватише се за руке. Забавиља одброја редом све по пет. Сад почеше певати и окретати коло. На дати знак одвајају се све по 5 и праве мала кола, па их окрећу даље. На други дати знак, пуштају се мала кола и везују опет у једно велико коло. И ако су ово деца од 3 и 4 год. опет су ову игру извела врло лепо. Забуне није било. Главно је овде да ирви и иети пазе, остали се непрестано држе за руке; а први п пети на први дати знак пуштају се од

2 ) Исто тако и II одељ. иде у реду из учионице своје у нужник после I од., а то буде око 9 с.