Prosvetni glasnik
744
ПРОСВЕТНИ ГЛАСНИК
II
52
+ 17 1
64
+ 13
53
+ 26 )
III
50
+ 26 ј
60
+ 14
50
+ 29 )
IV
57
+ 20 )
68
+ 10
53
+ 20 )
50
V + 30 ј
60
+ 20
70
+ 10 1
VI
54
+ 9)
65
+ 7
68
+ 81
VII
58
+ 17 )
56
+ 16
44
+ 19 )
мањи од десетице.
собом
60 + •?() ' се У Ј е Д инп Д ама сабира нула с нулом а десетице међу ' собом.
Где збир јединица предази у десетицу па се сама она додаје десетицама.
Где збир јединица предази у десетицу, па се она сабира са обе десетице (у исто време прелаз у сабирање три сабирка). VIII 54 + 15 + 8 1 53 _|_ хо + 24 ~ Понављање свих горњих случајева са три сабирка 55 + 13 + 10 ) Из свих ових досадањих примера моћи ће се, пажљивим проматрањем, схватити суштина поступности у појединостима. На овај начин радећп учини се то, те настава из рачунања буде једра и без празнина, ни једна се рачунска могућност не превиди и у свпм се бројним односнма деца веџбају подједнако. То после са своје стране учини те настава из рачунања, и ако у почетку спора и дангубна, наскоро постане деци лака и занимљива, а рачунање им буде тачно и без погрешака, напредак брз и поуздан. Умно развијање дечје бива на овај начин природније, самостални.је и обилније.. Без ове поступностн, напротив, настава из рачунања буде штура и с празнинама, поједине се рачунске могућности често превиђају те се ј