Prosvetni glasnik

744

ПРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

II

52

+ 17 1

64

+ 13

53

+ 26 )

III

50

+ 26 ј

60

+ 14

50

+ 29 )

IV

57

+ 20 )

68

+ 10

53

+ 20 )

50

V + 30 ј

60

+ 20

70

+ 10 1

VI

54

+ 9)

65

+ 7

68

+ 81

VII

58

+ 17 )

56

+ 16

44

+ 19 )

мањи од десетице.

собом

60 + •?() ' се У Ј е Д инп Д ама сабира нула с нулом а десетице међу ' собом.

Где збир јединица предази у десетицу па се сама она додаје десетицама.

Где збир јединица предази у десетицу, па се она сабира са обе десетице (у исто време прелаз у сабирање три сабирка). VIII 54 + 15 + 8 1 53 _|_ хо + 24 ~ Понављање свих горњих случајева са три сабирка 55 + 13 + 10 ) Из свих ових досадањих примера моћи ће се, пажљивим проматрањем, схватити суштина поступности у појединостима. На овај начин радећп учини се то, те настава из рачунања буде једра и без празнина, ни једна се рачунска могућност не превиди и у свпм се бројним односнма деца веџбају подједнако. То после са своје стране учини те настава из рачунања, и ако у почетку спора и дангубна, наскоро постане деци лака и занимљива, а рачунање им буде тачно и без погрешака, напредак брз и поуздан. Умно развијање дечје бива на овај начин природније, самостални.је и обилније.. Без ове поступностн, напротив, настава из рачунања буде штура и с празнинама, поједине се рачунске могућности често превиђају те се ј