Prosvetni glasnik

ЗбО

ПРОСВЕТНН ГЛАСНИК

требно да више читају, да више размишљају о својем раду, да се више спремају за нредавања и да се чешће у таквој намери споразумевају као другови. Држим да је ненотребно да спомињем колико је овакав рад на путу тежак за школског надзорника. У намери да што више допринесем, да се учитељство у повереном ми школском округу усавршава п да се грешке у настави и васпитању школском постухшо уклањају приредио сам V окружно учитељско и управитељско веће у Јагодини 26, 27 и 28 новембра ове године са овим дневним редом: 1. Оиште аримедбе из ревизије. Саопштава школски надзорник. 2. Из методже науке хришКанске у народној школи. Предавање учитељству од пгколског надзорника. У том предавању обрађени су овп одељди; 1) Циљ предавања науке хришћанске у народној школи; 2) Васпитна важност овога предмета; 3) Избор и распоред материјала; 4) Наставна средства; 5) 0 употреби аналитичке и синтетичке методе као и о употреби методолошких облика у предавању науке хришћанске; 6) Наука хршпћанска у општој припреми за I разред основие школе; 7) 0 предавању крснога знака; 8) Како се сада предају молитве у основној школи и како их треба предавати; 9) Како треба предавати слике из светске историје старог и новог завета; 10) Како треба предавати заповести Божјег Закона и символ вере; 11) Како треба водити разговор са децом о храму и свима принадлежностима храма као и о богослужењу и обредима у српској православној цркви. После надзорниковог нредавања на већу је вођен разговор о науци хришћанској. 3. Из методже певања у народној школи. Теоријско и практичка предавање учитељству од г. Владимира Ђорђевића, учитеља певања и музике у јагодинској Учитељској Школи. У теоријском одељку својега нредавања г. Ђорђевић је саоиштио унитељству све захтеве из методике певања као припрему. За тим је изложио методолошке поступке при предавању овога предмета у I и II разреду основне школе по нотном систему. У практичком одељку г. Ђорђевић је певајући показивао учитељству све мелодије песама, које су наставним програмом одређене. Предавач је целим предавањем заинтересовао слушаоце и постигао је успех. Овом предавању присуствовали су ђаци III разреда овдашње Учитељске Школе. 4. Школека башта, као иољоиривредна учионица. Предавање учитељству од г. Петра Стојадиновића, руковаоца овдашњег државног лозног расадника и хонорарног наставника у Учитељској Школи. Предавач је као стручњак успео да нредавањем заинтересује учнтељство за ово важно< питање у народној школи. И овом предавању присуствовали су ђаци III разреда овдашње Учитељске Школе. 5. 0 образовању окружног гиколеког музеја у Јагодини. 0 образовању збирке за очигледност у настави свих предмета за сваку основну школу у округу. 0 одржавању везе окружног школског музеја са свима школским збиркама у округу. Набрајање свих предмета, који би се могли употребити као средство за очигледност сваког наставног предмета посебице. Шта би ради тога циља могли набављати наставници са ђацима и родитељима. Шта треба куповином, да набавља школска општина и школски # округ. 0 чувању окружног школског музеја и школских збирака. Приликом дебатовања о тим важним питањима за школски напредак, вођен је разговор и о уређивању школских и ђачких књижница.