Prosvetni glasnik

ПРЕДАВАЊА ТУМАЧЕЊЕ И ЧИТАЊЕ ЧЛАНКА: „ГОЛУБ И ПЧЕЛА" (ПРЕДАВАЊК 113 СРПСКОГ ЈЕЗИКА У I РАЗ. ОСН. ШКОЛЕ, СА НЕКОЛИКИМ НАПОМЕНАМА МЕТОДИЧК1Ш И ПЕДАГОШКИМ)

А. Принрема 1. Одредити тачно циљ предавања; 2. имати на уму педагошку важност овог предавања — што впше васпитних праваца задовољити; 3. метод предавања изабрати; 4. припремити наставна средства; 5. наставна начела — која се могу задовољити; 6. побринути се. да настава буде занимљива — интерес — мар; 7. средити одређени материјал упознати га; 8. утврдити н Формаллу страну нредавања — раздедити га на одељке. Б. Ток предавања I. Приступ Седите мирно и слушајте, а ја ћу вас нитати о голубу и пчел.и т нешто што ви знате, па ћу вам онда причати једну лепу причу о голубу и пчели, па ћемо онда и из читанке читати ту исту причу, и лепо да је запамтите па да умете испричати мени и браћи и сестрама кад одете кући. — Да видим баш, који ће најбоље пазити и запамтити! II. Тумачење чданка — испитивање и допуна дечјег искустза Шта је ово? (Испуњеног голуба или слику показати) Шта је голуб? — Је ли истински ово голуб? — Где сте видели истинског голуба? Има ли јога где голубова, осем по кућама ? — Како се зове онај голуб, шхо живи све у пољу ишуми? — Шта има голуб? - Шта ради крилима? — Што лети голуб по пољу и шуми ? — Где се још чита у читанци о голубу? — Каква је била Лена Мица? — Какав је голуб и голубица? — Је лн то добро и лепо, кад је дете чисто као голубица ? 8*