Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТАВА

453

интересовало, 922 дечака и 1090 девојчица мора.ш су одговорити иисцу како би иовац распоредшш кад би добијали 50 пара несечно, а моглл би троншти како и натнта хоће. Одговори казују да већина деце жели да новац штеди на различне цељи и да се та тежња са порастом деце увећава. Заиста 43% дечака и 36% девојчица седмогодишњег доба изјашњавају се за штедњу новца, у 8. години ту жељу исказују 45% дечака и 34% девојчица. У 9. години дечака 48% девојчица 50% ,П. » „ 71% , 58% , 12. , , 82% „ 78% ,14. , „ 85% , 80% „15. , „ 83% „ 78% и у 16. години 85% дечака и 82% дево.јчица исказују ту жељу. Ова таблица казује да се жеља за штедњу иоваца јавља код дечака јаче но у девојчица и ако је разлика мања код старије де);е но млађе. Што се тиче цељи ради ко.јих хоће да штеде оне су веома разллчне. Једни, 9% дечака и 11% девојчица желе да за уштеђени новац купе хаљине, капу, обућу. У току година та се жеља увећава, она је најнеприметнија у седмој години ајакау 16. години. Друга, приближно по 4% оба пола, желе да штеде новац како би купили дрва, угаљ, намештај и т. д. Ако ту груну сматрамо као утилитаристе, то она није тако велика у Америци, земљи коју сматрају за практичну. Код деце треће групе на нрвом месту стоји лично задовољство, они желе да добију ма какву играчку, да купе носластице. Такав егоистички интерес испољавају 14% дечака и 9% девојчица при чему је приметнији у добу између 10 и 14 година. Идућа група испољава алтруистичке цељи. Деца ове групе: 4% дечака п 7% девојчица желе да задовоље друге Они желе да друге дарују о Божићу или рођен-дану. ЦиФре последње две групе казују да су алтруистичка осећања развијенија код девојчица но у дечака. Девојчице стоје изнад дечака у свом испољавању естетичког и умног интереса. 3% дечака и 7% девојчица штеде новац да би за њих купили књиге и слике. Напослетку последња група исказује Филантропске цељи;" они желе да својим уштедама помажу сиромашнима, мисионарима и т. д. У ову групу долазе 2°/ 0 дечака и 3 1 Д% девојчица. ГГисац се такође заинтересовао како би се деца понашала према великој суми и ставио је деци да одговоре: шта би радили са 1000 долара кад би им дали на потпуно њихово располагање. Иоказадо се да се према већој суми мора више штедети но према мањој. Управо у то доба као у 11. години 71% штеди својих месечних 50 сента, 98°/ и желе да сачувају 1000 долара.