Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТАВА

463

и себе посматрају; 2) захваљујући њима учитељ добија јасну сликуиредстава, мис.111 и осећања све деце која се иалазе 110,1, његовом уиравом а то може служити као тачиа основа како за исиходошку теорију тако и за педагошку практику. У опште, применом летода експериментадне психологије може се у -м110год1е преобразити педагогика и дати јој научна основа. \ Ну, овај експерименталан правад у психологији је са свим нов и ида још маса питања која су неразрађена. Надати је се да се овај отуМчети покрет неће прекратити и да ће се број таквнх радова увећати, Л/ато што ће се само иа тај начин моћи учинити да педагогика буде више 'или мање тачна наука. Ј С руског Јов. .1. Срећковић учитељ.

ОСНОВНА НАСТАВА У РУСИЈИ И ЊЕНА ШКОЛСКА ИЗЛОЖБА ПАПИСАО С. ЈЕАТШОТ ИНСПЕКТОР ОСИОВИЕ НАСТАВВ У ПАРИЗУ (нАСТАВАк)

Преджети, ко.ји су бжли изложени на париској изложби. У првом делу ове расправе изнели смо кратак, али потпун и могућ преглед ошптег уређења основне наставе у Русији, а по званичној статистици, коју је издало . Министарство Просвете, или различите локалне управе. Сада нам остаје да испитамо добивене резултате и да их побројимо. Дијаграми, карте, свешчице, албуми, збирке, књиге, ФотограФИЈе, брушуре, драгоцени су подаци, којн нам дају могућности да проучимо ток и каквоКу наставе (учења) свих различитих основних школа, које су представљене у руској секцији прве групе. Ова је секција уређена иод надзором Министра Просвете г. Богољеиова и г. ЗвереФа, који су зато изаслали нарочиту комисију, којој је председник г. Е. Коваљевски. Главне ствари, које су изложиле руске школе да их виде страни народи, представљају потпуну слику и право стање руске основне наставе. На првом месту налазе се статистички подаци (одакле смо и исписивали ове циФре). Ови су статистички подаци рађени иод надзором Министарства Просвете, тако, да је то нарочито намењено носетиоцима (а да и не говоримо о множини др.угих брошура на Француском језику.) У овим иодацима изнесена је и различност руске школе, као и карактеристични нокушаји ириватне иницијативе.