Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТАВА 199

у оном смислу поднесен је парламенту преддог за реФорму средње шкоде од стране министра иар. просвете и парламентске комисије, и — 12, 13 и 14 Фебруара пр. год. он је био изнесен на дневни ред у парламенту. Дебата јо била дуготрајна и врло интересантна. У њој су између многих говорпика узимали учешћа Брисон, Буржоа (бивши први министар нар. просвето, неколико социјалиста посланика, председник парламентске комисије Рибо и министар народне просвете. Наравно није нам могуће овде онширније изнети ток саме дебате, јерће стенограФске белешке те дебате изнети једну читаву књигу са преко 100 страна. Министарском предлогу носланици су чнпили примедбе, тражили поправке и предлагали неке измене, али парламенат те примедбе и предлоге није усвојио. Парламенат је усвојио само допуну коју је предложио посланик Карно (Сагпаш1). У тој допуни тачније је одређено да основно образовање (IX, X и УПраз.) у лицејима и народним школама мора бити потпуно једнако. Овим се хоће да се установи што потпунији прелаз (веза) између основне народне и средње школе. Дебата се завршила тиме што је парламенат примио (донео) оваку резолуцију: -Парламенат одобрава предлог министра народне иросвете односно реФорме средњег образовања". По нодацима које имамо на расположењу, 1 ми мислимо да парламентско одобрење минис-тровог нредлога решава само у начелу караткер предстојеће реФорме средњих школа у Француској. Министар је већ нредложио Вишем Савету за народно образовање да изради према одређеним принципима све појединости предстојеће реФорме, као: распоред часова. наставни план, програме и т. д. -]а Фактичко уређење реФорме сад је довољно само сходно царођењс министра народне просвете. С руског превео ТВ. С. КојнЈ., учитељ

САВРЕМЕНО СТАЊЕ ЕКСПЕРИМЕНТАЛНЕ ПЕДАГОГИКЕ, ЊЕНИ МЕТОДИ И ЗАДАЦИ НАПИСАО: Д-Р ФИЛОСОФИЈЕ Т 1с1ог Непгј

(НАСТАВАК) Правила, којих се треба придржавати при обрађивању прибраног материјала Детаљно смо изложили, којим начином треба вршити огледе у школама и како треба ирпкулљати методска посматрања помоћу метода питања; ми смо, дакле, ноказали, како треба нрибирати материјал. 1 Види „Кеуие т1егпа1к>па1е с!е Г Ец8е1§петеп1,' ! 1902. г. 15. маја.