Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТАВА

135

напред речено — између та два пачина раздика је само у реду и времену којим се предаје, а не у самом начину показивања и извођења ове радње. Завршне напомене Ето ја казах како мислим да би требало на практици предавати ове две врло важне тачке из нашег школског програма — таблицу множења и дељења — па да се оне што брже, што лакше и правилним путем науче: да постану ђачка умна својина, и да оне не буду више баук ни мука ни за ђаке ни за наставнике. Не могу тврдити да је ово баш најбољи пут и начин, и да бољег нема. Може бити да је неко, довијајући се, пронашао и бољи. За то, ако би ко знао бољи пут и начин за извођење и ноказивање таблице множења и дељења, требадо би да га овако изнесе и покаже, у интересу напретка саме наставе, у интересу ђака и наставника. На послетку да кажем још и то, да сам ја скоро свуда исписао мадо задатака из живота. Исписао сам их само тоаико , колико је бидо потребно да се види какви треба да буду задатци и како их треба изво дити (њихова генеза). А коаико ће требати задатака, то зависи — као што сам раније казао -- од броја ђака у дотичном разреду и од њихове подобпости за рачунање. Односно питања опште је правило треба донде питати докле не знадну средњи и сдаби ђаци. Кад буду и ови зналл, знак је да је успех у предавању потпуно постигнут. Ади се треба чувати да се „не изгубимо" и у бављењу са сдабим ђацима. Њих треба добро „држати на очима", на ће и они боље пазити и знати. Ђ. С. Којић учитељ.

ШЕ01СКА ГИМНАСТИКА — ЈЕДНО СУВРЕМЕНО ПИТАЊЕ Код нас се о гимнастици доста писадо, доказивадо и доказало, да је гимнастика од неопходне потребе по сву нашу омдадину, нарочито шкодску, која има врло мадо прилике, да се креће и отреса од тромости, застоја и кржљавости. Сви готово наши новремени списи, службени иди несдужбени, нисали су о гимнастици иди у засебним чданцима, или пак у приликама, ударајући гласом на то. И журнадистика није у томе изостала. Не читамо ли врло често у новинама прекоревања, што се већ не заведе гимнастика по школама. Писано је пак врдо често и о самој гимнастици.