Prosvetni glasnik

наука и настава

663

дити на оба школско-надзорничка чина тако, да све оне дужности, које по садашњем респективном закону врше окружни школски надзорници врше ови и уз ово још и штогод је могуће више све оне, које врши највиша школска власт.

1^а^о ва*ља организовати шко^лс^е општине, ш^о,лс^е одборе, наставнич^е и надзорничке зборове и уопште ш^о^ска те<ла, с обзиром на народио-васпитну систему, Овде ваља решити питање, да ли да остану установе школска општина, месни гаколски одбор, окружни школски одбор, с једне, и с друге стране наставничко веће, окружни наставнички збор, надзорнички савет или би требало, према овде предложеном разгранатом надзору, и те установе изменити на неки начин, н. п. тако-, да уместо горње буде ова система: школска општина, месни школски одбор, срееки школски одбор, окружни школски одбор, обласни школски одбор, земаљски шкшски одбор, с једне стране, а с друге наставничко веће, срески наставнички збор, окружни наставнички збор, обласни наставнички збор, обласни збор среских школских надзорника. земаљски збор обласних школских надзорника. Ов5 се питање може и друкчије Формуловати: је ли потребно и је ли могуће унети у нову организацију сталног народно - школског надзора све оно, што би јој дало карактер потпуне и рационалне системе или је боље ту организацију не извести до краја, него да се начини баш нека непотпуна, али потпуно подесна за даљи развитак, дакле, да ли је боље ставити што шире границе реорганизацији наше управно-надзорне народно-школске системе или Је боље удесити што уже те границе нри овој намери о организацији сталног надзора. За штовише сужавање те границе говоре ови разлози: иросветни гјасник, i. књ., 9. св., 1908. 44