Prosvetni glasnik
наука и настава
883
злично од просге, веће шш мање увежбаеости у руковању с оним апаратима, који служе научном иепитивању и које махом само и употребљавају студенти ових наука за време својих универзитетских студија 45 . Не треба прећутати на овом месту ни то — а мислимо да неће бити зазорно и ово истаћи — да се н. ир. у нас још није на чисто ни с тим колики и какав треба да буде у средаешколској настави однос математике према физици , у коликој мери треба да је ученичко знање из ове науке трајно и практично. Исто тако нерасправљено је и то: да ли треба или не подвргнути извесној коитроли каквоћу ученичког знања из овог иредмета као и метод, којим се до њега долази. У вишим разредима често се Физика предаје много више математички него што би то према раније реченом било оправдано. Томе нарочито иде у прилог и оскудида подесног уџбеника, који би био на довољно експериментално.ј основи а и елужио самом наставнику као неки упутза правац, у коме ее ова настава има кретати. Исто тако и експерименти из хемије у нас су у ствари ретки, несавршени; често пута ствар се компликује још и тим, што предмет дође у руке нестручног насгавника, те то све чини да је успех из овог предмета у много већој мери нроблематичак, него што би то могле показати циФре успеха, баш кад би их и било.. V Досадање врсте могле су, надамо се, бацити неку извесну светлост на иитање о томе : каква је настава из Физике и хемије у нашим средњим школама и како стоји с њеним наставним средствима. Изнесена слика, чини нам се. показује да немамо разлога ни мало бити задовољни оним, што на овом пољу имамо И како ствар не треба оставити у стању, у коме је, то је несумњиво један корак више ка понравци тога стања одлука, коју је донело ПроФ. Друштво по саслушању овог нредавања а на предлог писца ових врста. Та одлука гласи: 1. Узимајући у обзир важност Физичко -хемијске наставе у средњој школи, ПроФ. Друштво налази да данашње стање ове наставе у нас захтева да јој се поклони много већа пажња него што се то чини. 2. ПроФ. Друштво налази да су наставна средства, којима данас располажу наше средње школе, још врло оскудна и за успех недовољна, те у том погледу треба што пре приступити обновљењу застарелог и попуњењу онога, што по нашим кабинетима оскудева. Ради тога треба што пре закопом створити могућност да поједине школске управе могу опет употребљавати школарину на оно, на шта је она и одређена. Уједно ПроФ. Друштво изјављује да је за ову наставу потребно норед досадањих што пре добити и других, добрих, методскн
45 Тако је бар бидо до пре неке године-