Prosvetni glasnik

620

ЛРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

матернјал. за какву рсФорму средњих школа. Чак шта шше, услед гломазности ииспекторског апарата министар ће имати један кадејдоскоп од разних мишљења прибраних на брзу руку, на разним местима и нод разним окодностима. Па како Министарство Просвете нема никога — јер је министар ангажован целокупним пословима који ће да преради и среди тај материјад, да одвоји оно што је тачно од нетачнога, — онда ће и са инспекторским извештајима бити оно што је било и са другим многим извештајима у просвети. Оем тога, ја сматрам да би оно време које је ангажовано проФесорима Универзитета могло да се ангажује, и то опет да се ангажује у неком зближењу проФесора Универзитета са проФесорима средњих школа, односно у давању усдуга проФесора Унпверзитета проФесорима средњих шкода. Та заједница, та не сурадња него та поука, коју би ми имали да добивамо од проФесора Универзитета, јесте оно о чему би Министарство Просвете требадо добро да размиеди и да организује, те да се сваки проФесор Универзитета састаје са оним проФесорима средњих шкода који предају науку која им је заједничка, и да претресају с њима оне научне стране и ствари, које ће наставника унапредити у његовој научној спреми. Ја мислим да би боље бидо те раднике ангажовати за један такав посао, него за један посао, који ће им бити и немио, и у коме могу доживети ако не непријатности, а оно свакојако разочарања. Кад узмемо с .једне стране добит, а с друге стране штету и направимо биланс оваке инспекције, свакоЈако ће бити ово: да ће штета бити већа него дидобит. С тога смо ми онакву одлуку онако нерезервисано донези нашом резолуцијом и казади оно што нам је дужност у име проФесора средњих шкода да кажемо. Председник Мирко Поповић — Ја вас модим, господо, да изводите сад чути г. Министра просвете Љубу Стојановића. Мџнистар иросвете Љуб. Стојановић — Господо, поред ове резодуције, коју сам добио од наставника средњих школа, ја сам добио и један акт од наставника Универзитета новодом овога мога распис.ч, и ја ћу вам прочитати тај акт, па ћу онда рећи оно што имам да кажем. (Прочита акт наставника Универзитета). Као што видите, господо, овде има доста сдичиости између оддука ПроФесорског Друштва и овога одговора проФесора Универзитета, који су дади на онај мој акт, којим сам их иозвао да врше инспекцију. Одмах ћу да кажем, да ми се чини, да мој акт, који је отишао тамо, није можда довољно .јасан, оиширан и прецизан. и зато можда она идеја, коју сам имао ја на уму кад сам уводио инспекцију, није схваћена ни од једне ни од друге стране, п то је био гдавнп узрок, да замодим ПроФесорско Друштво, да се састанемо, те да се ја о томе с вама мадо поразговорим. Има некодико разних питања, која су до-