Prosvetni glasnik
111К0ЛСКИ ЛЕТОПНС
569
извором за посиатрање наставничког рада преко године, нисам могао кориетити. Тако је и с бедежењем ученичких изостанака. Они нису обедежавани према часовима на којима ученице нису биде. Овде је био заведен начин бедежења, ко.ји је немогуће нг,'ћи где било на другом месту. Чим која ученица не би дошда на први час, одмах ,]е у рубрици Дневника рада за ученичке изостанке стављан број 6, што значи да ученица није дошда на свих шест часова. Тако су обедежавани изостанци и кад је ученица изостада само с првога часа и кад наставник не би држао час. Због тога статистика ученичких изостанака ни прибдижно не одговара оној у табедама Дневника рада. Сем тога у Дневницима није обедежавано да ди су изостанци оправдани иди не, и тек кад се загдеда у тромесечни збир оправданих и неоправданих изостанака, и тамо нађе да неоправданих изостанака никако и нема, види се да <;у оправдани сви од реда. Док су пак изостанци оправдани сви од реда, дотде се сдушају жадбе наставника како се дешава да ученице навдаш изостају с појединих часова и то махом кад ће бити писмени задаци. Посде свега овога што је речено о Дневннку рада, који у В. Ж. Шкоди и Ж. Гимназији сдужи и за Уписницу, може се разумети каквл Је ова књига, из које подаци извађени и у сведочанство унесени морају имати карактер најаутентичнији. Због оваких неуредности у њој, ова књига не може имати такав карактер. 3. Адмииистративни рад управите<ља и де^довође. И ако би се под целокупним прегдедом рада у В. Ж. Шкоди и у Ж. Гимназији могао подразумевати и административни рад управитеља и дедовође, нисам удазио у тај посао, прво, што би ми однео врдо много времена, које је требадо утрошити на разматрање другог рада; друго, што мије, збогштопотпунијег обавештењао иојавама на испитима бидо потребно обратити сву пажњу на наставу н на све радње у вези с њом; и, треће, што је и ово досад наведено довољно да се створи сдика о карактеру админстративног рада у овим двама заводима. III Зграде, кабинети и књижнице 1. Зграде. 25 одељења В. Ж. Шкоде и Ж. Гимназије смештени су у неколико зграда одвојених једна од друге. Пајвећи број одељења био је у старој згради и у павиљонима њеног дворишта, некодика у двема кућама иреко нута, два одељења у старој црквеној згради до Вазнесенске цркве и некодико одељења у новој Основној Шкоди у Савамади. Највише простора, највише светдости имају, најбоље се затревају и уопште за ученичко здравље најбоље су учионице у Основној Шкоди у Савамади. Модерна зграда, подигнута по хигијенским принципима,