Prosvetni glasnik

28

цросветни гласник

VIII Прочитано је нисмо г. Министрп просвете и црквених послова од 28 новембра ове године ИБр. 21231, којим се шаље Главном Просветном Савету на оцену и мишљење молба г. Милана Косановића, учитеља, који моди за одобрење да се његов Фонетични буквар и Упутство за рад са овим букваром могу набављати за књижнице основних шкода. Савет је одлучио : да се умоле г. г. Љубомир Протић. уиравитељ Женске Учитељске Шкоде у 15еограду, и Михаило Станојевић, учитељ. да овај буквар и упутство прегледају и Савету, у што краћем року, поднесу заЈеднички реФерат ио овој молби г. Еосановића. IX Прочитано је нисмо г. Министра просвете п црквених послова од 4 ов. мес. ПВр. 21016, којим се шаље Главном Просветном Савету на оцену и мишљење молба г. Душана Јанковића, учитеља невања у реалци, који моли да се шест песама у два и три гласа, које је компоновао за учење нижих разреда средљих школа, нриме и откупе. Савет је одлучио: да се умоде г. г. Јосиф Маринковић, виши учитељ вештина у II београдскдт гимназији, и Петар Крстић, виши учитељ вештина у I београдској гимназији, да ове пееме прегдедају и Савету у што краћем времену поднесу заједнички реФерат. X Саслушан је писмени реФерат г. г. Љубомира Протића, унравитеља Женске Учитељске Школе у Београду, и Грујице Аџемовића, учитељ;!, о штампаној књизи „Мисди о васпитању", од г. Дмитра Јовичића, учитеља из Ужица. Тај реФерат гдаси: Гхлавном Просветиом Савету Част нам Је известити да смо извршили наредбу Главног Просветог Савета и нроучили Жисли о васаитању, књигу г. Дмитра Јовичића, учитеља. У њој су чланци раније штамиани у неким листовима, у којима је писац износио своје мисли о васпиташу у кући и школи, како то он сам вели. Овим својим чланцима додао је сад три превода с руског, и тако је постала књига, за коју се он нада „да мо;ке пмати користи и за родитеље и за млађе учитеље". Преводи су: генијална деца, чланак у коме се скреће нажња родитељима да испитују ириродне способности дечје. За овимдолазе: реиублика наиуштене деце и васиитапе умоболне деце. У црвом се чланку оцисује један завод за напуштену децу у Америци, а други је такође оиис п то једног завода за умоболну децу у Москви. Оба су описа интересантне белешке, које вреди прочитати. На крају књиге додате су неколике изреке о васпитању од неколиких познатијих људи, само је једна од неког ненознатог У. Остали чланци, а има их шест, сестави су ппшчевп. Они имају ове наслове: развијање патриотизма у основној школи, индивидуалне особине ученика, однос између куће и школе, о стриљењу у школском раду, сметњо народн<>м