Prosvetni glasnik

наука д настава

481

3. строфа

I ( 7Ј Ш 9

2

стго кђ те

ди. б"ћ.

Го

спо

ди во -

ј Ј ,7* •

ж

звахЂ кђ те - 64 4. строфа — (завршна)

У

слн

у - слн

0

7 \

" —|

# и

1 ! 1

Ф

Го

спо

ди.

Мелодија се може, нарочито на местима где је маае црквепа, и редудирати, а да не изгуби апсолутно ништа од своје оригиналности. Ну то ,је посао темељног уређеаа и улепшања нашег црквеног певања, а овај се најтемељније може урадити путем компромиса. И тако, на путу музичког прогреса у опште у нас, треба прво уредити и рационално предавати наше црквено невање. Треба уредити наставу музике у богословији и учит. школама тако, да ученици у главноме изнесу спреме певања с листа, а из инструм. музике за сада само виолиону са сигурном интонацијом на I позицији, да би им она у учитељ. раду била на помоћи. Треба из основне школе почети с познаваљем нота, обрадом гласних регистара и солмпзацијом. Треба образоваги певачке хорове у свима црквама и заштитити јавни рад квалификованих учитеља музике. Сваки други пут је не само бесциљан, већ и штетан. „Преко прече, наоколо ближе". Не зида се кућа с крова, већ с темеља. Ђ. М. Стојчевић, учитељ сиедеревске гимназије.