Prosvetni glasnik
206 ПРОСВЕТНИ ГЛАСНИК
сталом ништа друго до уређена група „наслова" лекција. Под те наслове ставите опште потребне истине, ади подупирући их садашњим стварностима црпећи у средини изразе за поређење и придике за аперцепције. Потребније је реФормисати наш метод него ли програм. Треба тежити у опште „копцепцијама" путем непосредних појимања, стварних, прецизних, блиских појединости позајмљених из средине. На тај начин ученик се учи да гдеда и да посматра све оно што сваког дана дотиче његове осећаје; ученик је загњурен у „купатило реадизма"; осећа корисност учења које прима; вођен систематички и методички, аналише и пореди многобројне конкретне идеје, и једном врст-ом природне дијалектике (коју треба иставити на супрот догматизму учитељевом) он се уздиже сам до апстрактног и општег познавања које од тада пуно осећаја и супстанце освећује истинит ирогрес његовога духа. КР за јудн 1911. по Раи1 ВетагЛ -Ј са педагошке конФерендије — т. држане у Парпзу 1911.