Prosvetni glasnik

СЛУЖБЕНИ ДБО

253

11. У II деду, у усменом рач} 7 ну, при сабирању испретурано је у радњама Требадо је сабпрати десетице са десетицама, на десетице и јединпце, па десетице п јединице са десетицама п најзад десетице и јединице са десетицама и јединицама. 12. Треба изоставити онај задатак на стр. 49: »Једаи сељак има 37 оваца. и 9 овиова. Колико је имао свега®? (Не зиа се чега?). Исто тако незгодни су задаци иа стр. 51. под бр. 7. 8. и 9. јер деца не могу очигдедно да представе оно дио се желн. Боље је то радпти на рачунаљци. 13. Усмено множење на стр. 56 почињу цисци са оиим комбииацијама: 4X8, •8 X 4; 5X7; 7X7 = 35 (овде је гптампарска грешка: требало је 7 X 5); 4 X 9 = 36 9 X 9 = 36 (опет штампарска грешка: треба 9X4 = 36) даље 6X6; 5X8 итд. све до 5 X 10. Требало је растварањем бројева на чпипоце добитп све производе који -су потребни, па од ових бројева наиослетку утврдити таблицу. 14. У усмеиом дељењу на стр. 64. требало је употребити више вежбања а нарочито с бројевима где има и остатка. Напослетку је требало да дође табдица. 15. Рад с бројевима од 50—100 отпочињали су опет с нулама (место кругова) представљајућп 50 + 10 нула (одн. кругова) с једне стране црте што је хтело да озиачи 60 а 50 + 20 с десне стране црте да се означи 70. Међутим ту није напи•сато нп 50 ни 70. Тако исто је п даље на стр. 70. с једне "стране представљеио 50 + 30 а с друге 50 + 40 п, иајвад, на дну страие 50 + 50, све то без означених бројева. То све треба псправити. 15. Има повише и штампарских грешака. Ну на.јглавније су оне које смо по15 15 менули горе а после она на стр. 21. где је штампано — 19 а треба — |о" Треба исправпти и ону грешку иа стр. 7 где се велп »до* место »по« јерквари смисаојако. 16. Има погрешака и противу правила у језику. Свуда пишу 7 круга. 9 круга (место кругова); 23 лрасаца место црасца; сво одело место све одело итд. 17. Најзад ради потпуности требали су додати да пма новчаница од 20 дин. и у сребру а не само у злату п да минут има 60 секунада. Све ове грешке и недостаци моглп би се исправптп у другоме издању ове књиге. Иначе у овој рачуници пма врдо лепих задатака и лепих вежбања за ученике тгоја су г.г. ппсци из свога впшегодишњег нскуства у школскоме раду прик}пили и овде употребили, те би се њоме могли лепо користити учитељи при рачунској настави. Стога смо мишљења да се ова књига може употребљавати као помоћна књига учитељима а и за школске књижнице. Као помоћницу за јђаке II раз. не можемо је препоручити с тога што је већ Главии Просв. Савет донеоодлуку: да се за рачунску наставу у II разреду осн. школе не могу употребљавати никакве помоћне књпге за ђаке. 24. септембра 1911 год. Београд. Главном Просветном Савету захвални на поверењу Влад. Д. Стојановић проФесор Ђ. С. Еојић учитељ Мих. Ж. Станојевић учптељ Према овом реФерату Савет је донео мишљење : да се „Рачуница за II разред основних школа од г.г. Милутина Станковића и Дим. Пауновића, утатеља, може преноручити као помоћна књига само за учитеље и за књижнице основних школа. Г.г. Стојановићу, Ко.јићу и Станојевићу на име награде за реФеровање о овој књизи одређено је свега (60) шездесет динара. IX Прочитано је ипсмо госиодина Министра иросвете и црквенпх послова од 21 септембра ове године ПБр 17990, којим спроводи на оцену и мшпљење рукопис „Зоологија, уџбеник за више разреде средњих и стручних шокла" од г. Светислава Матића, директора Лесковачке гимназији, који молн да се књига прими као уџбеник, односно откупн и штампа као државно