Prosvetni glasnik

школско кретање

731

У носледњем разреду иредаје се ученицима економска геограФија немачке царевине, а исто тако н њено државно уређење. У низу лекција номиње се и градска уредба Минхена. Као што са види, оваквом наставом даје се основа тако званог државно-грађанског васнцтања. Настава ре.шгије остаје по нређашњем: у оквиру црквене догматнке. Такав је, у општим иотезима, новн наставни план МинхенсЉих народних школа, који ће, можда већ у првој десетини година, битн у могућностн да одреди карактер и правац рада ове нове школске организације, која је већ твенчана потпуно заслуженом славом. * Школска реформа — Заузимањем управа овнх удружења: Уегет Беи1зсћег Јп^етеиге, А1§еше1пег (1еи(;8сћег Кеа15сћи1таппег1егет и Уеге1П гиг ГбгЛегипд <1ез 1а <;ет1зсћен ћбћегеп 8сћи1\уезепз одржан је новембра пр. г. у Берлпну договор о школској реФорми у Пруској и увођењу пруске школске реФорме у целој Немачкој. Донете су ове одлуке: 1. Равноправност трију врста средњих гакола ваља потпуно известп. У интересу већега обазирање, уопште призиатога као потребног, на модерпа средства за образовање, на нриродне науке и новије језике нотребно је ово: а) У сваком месту са изолованом гнмназијом старога система, у колнко се покаже ненодесним директно претварање завода у реФормну школу са рачвањем у вишин разредима, морају се најпре отворити н разредп без грчког језика, које треба нродужнтн до нсинта зрелости, ако има довољан број ученика. ћ) Ако се у неком месту оснива средња школа као једини завод, онда треба одобрити само реалку, којој ће се према потребн додати и разредн реФормне школе. с) Радн примања свргаених ученика из нижпх реалака н прореФормних школа, које се налазе у мањим местима, морају се у свакој провинцији отворити велике реалке, уколико их већ сада нема, н с планом распоредити нрема местима. 3. У сноразуму немачких савезних влада о узајамном прнзнавању сведочанства о испиту зрелости треба да дође: „Сведочанства о нспиту зрелости, која су ноданици Немачке Царевине добили у јавним немачким гимназијама, реалним гимназнјама и великнм реалкама. дају право на студију у свпма немачким великим гаколама за све гране и на нуштање на исните за вшну државну п црквену службу у свпма немачким савезним државама. Уколико су за неке студије и за неке службене гране потребна још нарочита' приправна знања, која се не добијају или се добијају не у пстом обнму у свакој школи, то је због тога потребна нека допуна, треба одредбе о овој допуни да се утврде нодједпако за све немачке савезне државе". Збор је изабрао један одбор, који треба да се постара за извршење одлука ове конФеренције. * Реформа наставе ниеања у Пруској — Пруско министар"ство Просвете намерно је извести реФорму наставе писања, јер се ноказала као неиодесна досадашња метода, по којој су сви ученнци приморани, да пишу више или мање подједиако, без обзира на склоност појодиног ученика. Од сада треба наставнику да бтде задаћа, да по могућности сазна индивидуалнт склоност свакога ученцка и према томе да удеси наставу, те да развије