Prosvetni glasnik

4

Општи део

817

тела и начин живота. Значај приказаних облика у природи и њихов значај за човека. Општи преглед грађе тела код кичмењака. Бескичмењаци. Изучавање главнијих и важнијих облика из кола зглавкара, мекушаца, глиста, бодљара, дупљара и праживотиња. Грађа њихова тела и начин живота. Значај приказаних облика у природи и њихово значење за човека. Општи преглед грађе код појединих кола и важнијих класа, указујући и на њихово прогресивно усавршавање грађе. Оплођење, развиће, наслеђе. Изумрли животињски светови. Географско распрострањење животиња: средине у којима живе, зависност животиња од њихових средина и њихова прилагођеност на те средине; узајамнћ однос међу животињама и међу биљкама и животињама. У изучавању нарочиту пажњу. поклонити важнијим привредним животињама, штеточињама и паразитима. Истаћи интересантније биолошке примере. Нарочиту пажњу треба посветити животињском свету околине у којој се налази школа. Свака народна школа треба да има поред зидних слика (или албума) и збирку самих објеката о којима се у настави говори (пуњени сисавци и птице, конзервисане различне ниже животиње итд.). По градовима треба да има и мањи терариј и аквариј, у који ће деца доносити ухваћене животиње на посматрање у живом стању. У градовима где има музеја, треба ђаке само одзести и објекте им показати. Такође кад дође менажерија или се приређује изложба са животињама, треба ученике одвести и показати интересантно за науку. Ученици треба да сабирају зоолошке објекте и доносе их наставнику на детерминацију, и што је важно, треба ученици и да цртају такве донесене животиње. | II разред Наука о биљкама I Општи и специјални део: 1. Значај ботанике, 2. Вегетативни органи и функције биљака, 3. Органи за размножавање биљака и њихове функције, 4. Класификација (кратак преглед); а) Алге, - . • - б) Гљиве, нарочито с обзиоом на њихов економски значаЈ, в) Лишаји, г) Маховине,