Prosvetni glasnik

246 Просветни гласник

3) За немачки језик: за члана: Хурма д-ра Антуна, наставног инспектора Миниетарства просвете. 4) За школску администрацију, Закон о средњим школама и уредбе по којима се ради у средњим школама: за чланове: Хурма д-ра Антуна, наставног инспектора Министарства просвете, и Мамузића д-ра Илију, наставног инспектора Министарства просвете. 24 фебруара 1938 год. Министар просвете Београд. Дим. Магарашевић с. р.

РАСПИСИ 25 Краљевским банским управама и школским надзорницима V Бр. 1352 24-11-1938 год. Наставници и старешине свих школа треба да, поред личног активног учешћа у пословима народног просвећивања, свесрдно помажу и сваку туђу акцију у том правцу. вању и његовом економском подизању мора наћи у наставницима поборнике, иницијаторе, сараднике и помагаче. Требало би да наставници буду предводници свих културно-просветних покрета у својим местима, али се од њих с правом очекује да помогну сваку туђу акцију у овом правцу. Разна места често обилазе претставници друштава и установа, које је Министарство просвете одобрило или их помаже морално и материјално, да приреде течајеве или одрже предавања у циљу народног просвећивања. Разумљиво је да оваквим лицима треба да Се наставници нађу при руци као познаваоци месних прилика, те им саветом и препорукама омогуће што успешније извођење задатка. Тешко је замислити индиферентност наставника као културно-просветних посленика према овим акцијама за просвећивање народа, а немогућно да би се могао наћи

за град Београд Школским законима и расписима захтева се од наставника свих школа — народних, грађанских и средњих — да активно раде на просвећивању народа. ТаЈ рад не треба схватити као наметнуту дужност, већ се прожети свешћу о дугу интелигенције према народу и велнком значају подизања културе најширих народних слојева, Ради тога, све што иде у прилог народном просвећи-