Prosvetni glasnik

Општи део 1267

то не чини, па се понекад и у питањима и у одговорима на вишем течајном испиту нађе и таквих са којима би се тешко смело задовољити и на нижем течајном испиту, или се пак даду задаци које једва правилно изради један, а којипут не изради ниједан ученик. На ове су чињенице чеето указивали у својим извештајима инспектор« као и мнош изаеланици на течајвим испитима. То је учииило да се поодавно оеетила. потреба да се сва питања у вези са овим испитима што брижљивије проуче и учини све да се рад свих испитних одбора доведе што је могуће више у склад, те да течајни испити у свима школама одговоре што потпуније свом постављеном задатку. Одељење за наетаву приетупајући овом поелу наишло је на мвога питања која су у вези колико са течајним ипитима толико и са редовним школским радом, те је сматрало за потребно и корионо да са првим резултатима овог рада — не чекајући да се цео посао приведе крају — упозна све средње школе, њихође директоре и наставнике, са уверењем да ће то бити од помоћи наставницима, нарочито млађим, који |о»ш немају довољно евог сопсгвеног искуства у школском поелу. Јер ; Одељење за наетаву хоће да верује да су мноте грешке приликом ових иепита, о којима се у приложеном писму говори, унињене из недовољне пажње, и да ће се оне, самим тим што је указано на њих, убудуће свеети на најмању меру. У прилогу овог пиома доетављају се засада само опаске са течајних испита из математике. Чињенице које се оеде износе, на првом меету, резултат су проучавања питања из математике која су дата у јуну 1939 године на писменом делу вишег течајног испита и на усменом делу нижег и вишег течајног испита у нашим средњим школама, а великим делом произилазе и из извештаја инспектора и изаславика на течајним испитима, које су они подносили Министру проевете. Као што се види, у појединим ставовима који говоре о овим испитима износе се главнији недостаци запажени на њима, као и кратке напомене о томе шта треба радити да се ти недостаци, ако не сасвим уклоне, а оно сведу ва што је могуће мању меру. Директори ће са овим напоменама и упутетвима за течајне испите из математике упознати све наставнике своје школе и захтевати од њих да се у свему придржавају ових упутстава како ириликом испита тако и у редовном раду у току школске године, уколико су истакнуте грешке последица неправилног рада у току године. По овлашћењу Министра просвете. в, д. налечника Одељења за наставу М. Гогић с. р.